پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند
کد خبر: 4147854
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
امام‌ جمعه میاندوآب:

پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع جمعیت، گفت: پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند و طبق اعلام کارشناسان و آمار ارائه شده اگر شرایط فعلی جمعیت کشور تغییر نکند، تا سال ۱۴۳۰ کشور پیری خواهیم داشت که باید به فکر چاره باشیم.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌ جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌ جمعه میاندوآب، امروز 24 خرداد در نشست هم‌اندیشی با بسیجیان که در این شهرستان برگزار شد، گفت: در زمینه فرزندآوری موانع متعددی پیش‌روی خانواده‌ها قرار دارد، که لازم است این مشکلات زودتر برطرف شود در این زمینه خانواده‌ها و مدیران اجرایی به یک اندازه مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها و مردم باید به صورت جدی و با عزم راسخ در این زمینه تلاش کنند، تا نگرانی‌هایی که در زمینه پیری جمعیت وجود دارد، برطرف شده و زمینه برای جوان‌سازی جمعیت و افزایش نسل به بهترین شکل فراهم شود.

امام‌ جمعه میاندوآب با بیان اینکه هر کسی در این زمینه گام بردارد به شکلی از جهاد جامه عمل پوشانده است، که نیاز امروز کشور و جامعه اسلامی همچنین مطالبه رهبر معظم انقلاب است، گفت: اگر در یک زمان و مقطع مشخص نسخه «فرزند کمتر زندگی بهتر» را برای کشور ما پیچیدند، اکنون این سبک زندگی باید تغییر پیدا کند، چون پاسخگوی نیازهای مردم و کشورمان نیست.

حسن‌زاده ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع جمعیت، ادامه داد: پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند و طبق اعلام کارشناسان و آمار ارائه شده اگر شرایط فعلی جمعیت کشور تغییر نکند، تا سال ۱۴۳۰ کشور پیری خواهیم داشت، که باید به فکر چاره باشیم.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه، موانع فرزندآوری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناسایی شده است، گفت: بنابراین باید با قدرت و جدیت درراستای رفع موانع گام برداریم، که یکی از این مانع‌ها، باورهای نادرست و بدعت‌های اشتباه است که در ذهن نسل جوان کشورمان نهادینه شده است، تا جایی که زندگی خوب را مساوی با نداشتن فرزند یا تک‌فرزندی می‌دانند.

حسن‌زاده بر لزوم اهتمام برای نهادینه‌سازی ازدواج آسان و ترویج آن در جامعه و عدم رسمیت بخشیدن به تشریفات و تجملات دانست، گفت: از طرف دیگر مسئولان امر باید برای اشتغال‌زایی در جامعه به صورت جدی تلاش کنند، تا مسیر برای ازدواج و تشکیل خانواده هموار شود.

انتهای پیام
captcha