موضوع رعایت حجاب در واحد‌های صنفی کرمان پیگیری می‌شود
کد خبر: 4149192
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

موضوع رعایت حجاب در واحد‌های صنفی کرمان پیگیری می‌شود

رئیس اتاق اصناف استان کرمان با بیان اینکه اتاق اصناف در چهارچوب قانون نظام صنفی به موضوع مقابله با بی‌حجابی ورود کرده است، گفت: ستاد عفاف و حجاب در اتاق اصناف تشکیل و موضوع رعایت حجاب در واحدهای صنفی از سوی رؤسای اتحادیه‌ها بررسی می‌شود.

نشست خبری محسن ربیعی رئیس اتاق اصناف استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محسن ربیعی، رئیس اتاق اصناف استان کرمان امروز، ۳۰ خردادماه در نشست خبری به‌‌مناسبت روز ملی اصناف، این نام‌گذاری را نشان از جایگاه ویژه اصناف دانست و گفت: روز ملی اصناف روزی است که عملکرد اصناف در کمک به اقتصاد کشور بررسی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امسال در استان کرمان برای نخستین‌بار هفته اصناف برگزار می‌شود، به روز شمار این هفته اشاره کرد و افزود: ادای احترام به شهدا، برپایی میز خدمت، تجلیل از بانوان کارآفرین، برگزاری جشن بزرگ اصناف، تشکیل هیئت‌های صلح در اتحادیه‌ها، افتتاح شورای حل اختلاف برای نخستین‌بار در کرمان و... از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته اصناف در کرمان است.
 
ربیعی با بیان اینکه از طرح‌های حفظ صنایع دستی و سنت‌های شهر حمایت می‌کنیم اما اگر موازی کاری باشد مشکلات زیادی را برای اصناف ایجاد می‌کند، به مشکلات درگاه ملی مجوزها اشاره کرد و ادامه داد: در این درگاه افراد متقاضی بدون استعلامات لازم و گاهی بدون مجوز و مهارت می‌توانند ظرف مدت کوتاهی مجور بگیرند.
 
وی با اشاره به حساسیت‌هایی که پیش از این برای صدور مجوزها از صوی اصناف وجود داشت، اظهار کرد: با تکنولوژی مخالف نیستیم اما شرایط متقاضی دریافت مجوز باید احراز شود.
 
رئیس اتاق اصناف استان بیمه، مالیات و بانک را از عوامل تعطیلی اصناف برشمرد و تصریح کرد: ۱۲۳ هزار واحد صنفی در کل استان و ۳۶ هزار صنف در شهرستان کرمان وجود دارد و به ‌ازای هر ۲۰ نفر یک واحد صنفی در استان فعالیت می‌کنند.
 
ربیعی افزود: تعداد اصناف استان کرمان زیاد است و این امر سبب تعطیلی بعضی از اصناف شده است و در چند روز اخیر ابطال ۴ پروانه کسب تنها در یک اتحادیه اتفاق افتاد که این تعطیلی‌ها در ادامه به اقتصاد ضربه بزرگی وارد می‌کند.
 
وی به موضوع رعایت حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و ادامه داد: ستاد عفاف و حجاب در اتاق اصناف تشکیل و موضوع حجاب از سوی رؤسای اتحادیه‌ها بررسی می‌شود که در مرحله اول به افراد تذکر داده می‌شود؛ در مرحله دوم پرونده تخلف به اتاق اصناف ارجاع شده و در صورت حل نشدن موضوع، پرونده به متولیان امر ارجاع داده می‌شود.
 
رئیس اتاق اصناف استان در پایان با بیان اینکه اتاق اصناف در چهارچوب قانون نظام صنفی و حتی فراتر از آن به موضوع مقابله با بی‌حجابی ورود کرده است، گفت: در این موضوع تنها مسئولان واحد‌های صنفی پاسخگو هستند.
انتهای پیام
captcha