تشریح جزئیات مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا
کد خبر: 4149880
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

تشریح جزئیات مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش به تشریح جزئیات برگزاری مرحله منطقه‌ای بیست و سومین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان پرداخت.

مسابقات قرآن نزاجا

محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله منطقه‌ای بیست و سومین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان دهه دوم تیرماه به میزبانی هفت منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مناطق هفت‌گانه میزبان مسابقات افزود: شهر‌های بیرجند، مشهد، تهران، اصفهان، سنندج، مراغه، دزفول از جمله مناطق میزبان هستند. همچنین این مسابقات طی دو بازه زمانی مشخص از ۱۸ تا ۲۰ تیرماه و از ۲۴ تا ۲۶ تیرماه با قضاوت گروهی از داوران ملی و بین‌المللی و پیشکسوتان قرآنی ارتش برپا خواهد شد.

کشتگر اضافه کرد: این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و اجزاء ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و اذان (ویژه فرزندان پسر) و مفاهیم براساس جزء ۲۲ تفسیر نمونه در دو سطح یک و دو در سه مقطع همسران، بانوان شاغل، فرزندان دختر و پسر به صورت حضوری انجام می‌شود.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا با تأکید بر اینکه حاصل یک سال فعالیت آموزشی و برنامه‌های دارالقرآن‌های یگان‌ها در مسابقات به نمایش گذاشته می‌شود، بیان کرد: به دلیل حجم متقاضیان حضور در کلاس‌های حفظ آنلاین و آفلاین دارالقرآن‌ها و ارتقای سطح محفوظات، پیش‌بینی ما حضور تعداد بالایی از شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۱۵ جزء است. همچنین طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در حاشیه مسابقات نیز کارگاه‌های آموزشی و محافل انس با قرآن در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود، برترین‌های این دوره از مسابقات به مرحله سراسری بیست و سومین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نزاجا راه پیدا می‌کنند. مرحله سراسری مسابقات طی بازه زمانی ۱۴ تا ۱۸ مردادماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha