برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا
کد خبر: 4179304
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا

مرحله منطقه‌ای چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش به میزبانی هفت منطقه در حال برگزاری است.

محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا گفت: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا به میزبانی هفت منطقه کرمانشاه، دزفول، بیرجند، تهران، شیراز، ارومیه و مشهد در حال برگزاری است.  

کشتگر با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات، اضافه کرد: قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل، مفاهیم قرآن و اذان براساس جزء ۲۵ در دو سطح یک و دو از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما رقابت نزدیک به هزار و 100 نفر از منتخبان یگان‌های سراسر کشور است، ادامه داد: از این تعداد 300 نفر از منتخبان به مرحله سراسری نزاجا راه پیدا خواهند کرد. این مرحله نیز طی بازه زمانی چهارم تا هشتم آذرماه به میزبانی گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی نیروی زمینی ارتش کاشان برگزار می‌شود.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا بیان کرد: حضور چهره‌های جدید به ویژه در رشته حفظ و قرائت، ارتقای کیفی محفوظات شرکت‌کنندگان(که حاصل برگزاری  کلاس‌های تخصصی آموزش قرآن در سطح یگان‌ها و شهرک‌های مسکونی)، برگزاری محافل قرآنی در حاشیه رقابت‌ها با دعوت از ظرفیت قاریان نزاجا و شرکت درجات مختلف چون پزشک، خلبان، سرباز، فرمانده و ... در سطح مسابقات که حاکی از اهتمام به ار قرآن در تمامی سطوح کارکنان نزاجا است و قضاوت تیم داوری متشکل از داوران بین‌المللی، ملی و پیشکسوتان و قرآنیان ممتاز ارتش از نقاط قوت این دوره از مسابقات است.

انتهای پیام
captcha