مسئولان شرعاً در مقابله با بی‌حجابی وظیفه دارند
کد خبر: 4153085
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

مسئولان شرعاً در مقابله با بی‌حجابی وظیفه دارند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه همه مسئولان‌ شرعاً در مقابله با بی‌حجابی در جامعه وظیفه دارند، گفت: تمامی ظرفیت‌ها باید پای کار بیابد و هر کسی به وظیفه خود خوب عمل کند که حتما مؤثر خواهد بود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌ و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری امروز ۱۵ تیرماه در نشست ستاد عفاف و حجاب استان با اشاره به تأکيدات دین مبنی بر اهمیت عفاف و حجاب که در کلام امامین انقلاب و بزرگان دین و شهدای والامقام نیز تجلی یافته است، اظهار کرد: در وصیت‌نامه اکثر شهدا تأکید شده است که حجاب بانوان بالاتر از خون شهداست و جوانان عزیزی که جان شیرین خود را در راه اسلام فدا کردند، بر این نکته همواره تأکید داشته‌ و این ادبیات مشترک را دارند.

وی با ذکر اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری مسئله حجاب یک محدوديت شرعی و قانونی است، ادامه داد: ایشان همچنین قائلند که کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است. ایشان تأکید دارند بانوانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند که در پشت ماجرا چیست هیچگاه دست به کشف حجاب نخواهند زد و چه بسا بسیاری از آنان اهل نماز و دعا و تضرع هستند.

حیدری بیان کرد: دشمن با سرمایه‌گذاری هنگفت در مسئله حجاب و عفاف در ایران به‌دنبال ترویج بی بند و باری است تا بتواند به اهداف شومش برسد و این کار جاسوسان دشمن است. 

اقناع‌سازی جامعه در قبال حجاب و عفاف 

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکيد بر اینکه باید کار آموزشی و اقناعی و توجیهی در مسئله حجاب صورت بگیرد، گفت: در این راستا، معلمان، اساتيد، افراد تأثيرگذار جامعه، صاحبان تریبون، علما و ... باید توانمندسازی شوند تا در جهت اقناع‌سازی افراد به‌ویژه آنان که اقدام به بی‌حجابی می‌کنند، گام بردارند.

حیدری با بیان اینکه همه مسئولان‌ شرعاً در مقابله با بی‌حجابی در جامعه وظیفه دارند، افزود: تمامی ظرفیت‌ها باید پای کار بیابد و هر کسی وظیفه خود را خوب عمل کند، حتما مؤثر خواهد بود لذا هر فردی در چارچوب کارش باید به وظایف خود خوب عمل کند.

استاندار تأکید کرد: دشمن در مسئله حجاب با برنامه وارد شده و می‌طلبد که ما نیز طراحی و برنامه، راهبرد و نقشه راه داشته باشیم. رؤسای دانشگاه‌ها، مسئولان فرهنگی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه و جماعات می‌توانند با کار فرهنگی از بسیاری از مسائل پيشگيری کنند. 

حیدری با اشاره به اینکه شرطی کردن فرهنگ بسیار بدی است، توضیح داد: اعتبارات فرهنگی برای همه دستگاه‌ها تعریف شده و مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی را نباید وابسته به این یا آن شرط کنیم. نیروی انسانی جهادی و انقلابی، متدین و با انگیزه ظرفیت بسیار خوبی است که در اختیار داریم و باید مورد استفاده قرار گیرد، یک فرد با مدیریت و راهبرد صحیح می‌تواند در راستای اجرای حکم خداوند و توصیه بزرگان و وصیت‌نامه شهدا کارهای بزرگی انجام دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ستاد عالی عفاف و حجاب کشور، ادامه داد: مسئولان ارشد فرهنگی و سیاسی و نظامی کشور در این ستاد عضو هستند و نسخه استانی این ستاد به‌صورت بومی‌سازی شده در تمامی استان‌ها نیز فعال شده است. خوشبختانه نشست‌های این ستاد در استان به‌صورت قوی و منظم برگزار می‌شود. 

حیدری با یادآوری تعطیلات تابستان و به‌ویژه موج گرما در استان‌های مختلف کشور، تصریح کرد: لذا باید منتظر موج عظیم جمعیت گردشگران باشیم که به استان ما می‌آیند و باید برای آنان برنامه‌ریزی شود. همه اعم از اصناف، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و ... باید احساس تکلیف کنند و کارها مردمی‌سازی شود.

وی تصریح کرد: ستاد حجاب و عفاف و احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور مصوبات خوبی در جهت تذکر لسانی به هنجارشکنان حجاب و عفاف داشته که مجریان امر به معروف با همراهی نیروهای انتظامی و دادگستری و ... اقدام به تذکر لسانی می‌کنند و مردم نیز همراه این موضوع هستند که در استان نیز این موضوع باید پیگیری و گزارش آن در نشست بعدی ارائه شود.

برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان 

شهرام خواجوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری در این نشست با اشاره به در پیش بودن هفته حجاب و عفاف از ۱۷ تیرماه، بیان کرد: دستورالعمل برگزاری این هفته امروز مصوب و ابلاغ شد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، برپایی همایش‌های مردمی با موضوع عفاف و حجاب با عنوان «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» است.

وی ادامه داد: در این راستا، برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و تبیینی تعریف شده است که با همکاری دستگاه‌ها و نهادها اجرایی خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha