گردآوری پیام‌ حج رهبر انقلاب در «برنامه جهان اسلام»
کد خبر: 4154306
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
در لبنان انجام می‌شود؛

گردآوری پیام‌ حج رهبر انقلاب در «برنامه جهان اسلام»

رایزن فرهنگی ایران در لبنان از تصمیم رایزنی فرهنگی کشورمان با همکاری دفتر نشر و آثار مقام معظم رهبری برای تهیه و گردآوری 36 پیام مقام معظم رهبری به حجاج در یک مجلد با عنوان «برنامه جهان اسلام» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در لبنان،  نشست «تبیین ابعاد و محورهای پیام راهبردی حج رهبر معظم انقلاب اسلامی» با مشارکت جمعی از علما و نخبگان شیعی و سنی لبنانی، فلسطینی و سوری با سخنرانی شخصیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی در سالن اجتماعات مرکز امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان در بیروت در سخنان کوتاهی در جمع شخصیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی لبنان بیان کرد: این بیانات که در طول 36 سال گذشته همواره در موسم حج بیان می‌شود در حقیقت استراتژی و برنامه سالانه جهان اسلام است که ایشان نه فقط خطاب به حجاج و ملت ایران که به جهان اسلام بیان می‌کنند و لازم است در طول سال مورد دقت و اهتمام قرار گیرد.

وی از تصمیم رایزنی فرهنگی کشورمان با همکاری دفتر نشر و آثار مقام معظم رهبری، برای تهیه و گردآوری این 36 پیام در یک مجلد به عنوان برنامه جهان اسلام خبر داد.

در ادامه این نشست، شیخ علی دعموش، نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله؛ شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت؛ ‌منیر شفیق پژوهشگر و تحلیلگر فلسطینی؛ شیخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل و مسئول فرهنگی جنبش امل؛ علی برکه، نماینده جنبش اسلامی حماس در لبنان؛ شیخ حسان عبدالله، رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان؛ استاد احسان عطایا، عضو شورای سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نماینده این جنبش در لبنان و مجتبى امانی، سفیر ایران در لبنان به تبیین گوشه‌هایی از این پیام راهبردی پرداختند.

سخنرانان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در پیام حج، درخواست ایشان را مقابله با ظلم در سراسر جهان دانستند که وظیفه همگان است.

آنان تأکید کردند: وحدت و معنویت دو رمز اساسی برای پیروزی جهان اسلام است که در این پیام به آن اشاره شده است. مهمترین منفعت دنیا وحدت و مهمترین منفعت آخرت معنویت است که معظم له به آن اشاره داشتند. در خصوص وحدت علاوه بر امور فردی و رفتار مسالمت‌آمیز با همدیگر در درجه اعلای آن وحدت مسلمانان باید حول محور فلسطین باشد.

انتهای پیام
captcha