اجتماع تهرانی‌ها در حمایت از عفاف و حجاب
کد خبر: 4154724
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

اجتماع تهرانی‌ها در حمایت از عفاف و حجاب

اجتماع عفاف و حجاب با استقبال قابل توجه مردم تهران و با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

حضور هزاران بانوی تهرانی در حمایت از عفاف و حجاب در تهرانبه گزارش خبرنگار ایکنا، همزمان با سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه کشتار مسجد گوهرشاد که به عنوان روز عفاف و حجاب در کشور نام‌گذاری شده است، تجمعات بزرگ بانوان برای حمایت از عفاف و حجاب در سراسر کشور برگزار شد.

در یکی از بزرگ‌ترین این اجتماع‌ها که در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد، اگر چه اعلام شده بود مراسم از ساعت 17 آغاز خواهد شد اما مردم تهران علی‌رغم گرمای شدید هوا از ساعاتی قبل در این میدان حضور یافتند.

بانوان و آقایان تهرانی که در جمع آن‌ها تعداد زیادی از خانواده شهدا نیز حضور داشتند با در دست داشتن پلاکاردهایی در حمایت از عفاف و حجاب و در حالی که تعداد زیادی از آن‌ها فرزندان خود را نیز به همراه آورده بودند، در این مراسم حاضر شدند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم و قرائت سلام خاصه امام رضا(ع) در میدان امام حسین(ع) در حالی آغاز شد که همزمان در شهرهای مختلف از جمله در شیراز، مشهد و بیشتر شهرهای کشور نیز مراسم مشابه در حال برگزاری است.

در ادامه حاجی حسینی، از فعالان اجتماعی حوزه عفاف و حجاب گفت: امروز جمع شده‌ایم تا نقشه راه امام راحل را بازخوانی کنیم تا راه امام گم نشود. مقام معظم رهبری فرمودند اگر راه امام گم شود و اگر از راه امام منحرف شویم، سیلی خواهیم خورد. امروز بخشی از راه امام راحل را در موضوع عفاف و حجاب گفت‌وگو خواهیم کرد تا نقشه راه مسئولان نظام و مردم انقلابی بیش از گذشته روشن باشد و ما به پیروی از راه او تحت رهبری و هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب محکم‌تر از گذشته بر صراط مستقیم حرکت کرده و قله‌های نهضت امام را به سرعت در نوردیم و به قله آخر یعنی تشکیل تمدن جهانی اسلام مفتخر شویم.  

وی ادامه داد: امروز بسیاری از مسئولان گاهی دچار سرگشتی شده و در تشخیص سره از ناسره دچار مشکل می‌شوند که توجه به این بخش از تاریخچه رفتار امام، راهگشا است. سؤال این است که امام ما در چه برحه‌ای از تاریخ انقلاب مسئله ضرورت و لزوم حجاب اجتماعی را برای فعالیت و حضور بانوان در جامعه طرح کردند؟

این فعال اجتماعی تشریح کرد: در 16 اسفند سال 57 یعنی 24 روز بعد از پیروزی انقلاب امام راحل ضرورت حجاب اجتماعی را برای بانوان مطرح کردند. در زمانی که هنوز قانون اساسی تصویب نشده و نظام از مردم رأی اعتماد نگرفته بود، زمانی که کومله قصد جدایی کردستان از ایران را داشت و جریان خلق عرب و آل شبیر قصد جدایی خوزستان را از ایران عزیز داشتند و منافقان در کشور هر روز آشوبی به پا کرده و سعی می‌کردند انقلاب را در نقطه آغازین به پایان برسانند، امام می ‌فرمایند زنان در جرگه اجتماعی می‌بایست حجاب شرعی داشته باشند. پس از این اعلام، یک هفته جریان ضد انقلاب کشور را به آشوب می‌کشاند اما امام می‌فرمایند امر همان است که گفتیم.

وی ادامه داد: امام مثل کوه ایستاد ما هم همچنین. امروز گرد هم آمده‌ایم تا به مسئولان بگوییم که عزیزان مسئول که خداوند نعمت خدمت به مردم را به بهای خون شهدا به شما داده است، این مردم جمهور نظام هستند. جمهور خواستار اسلامیت است. به پشتوانه این مردم عفیف‌خواه شرایط حیات طیبه را برای مومنین و مردم فراهم نمایید و از رهآورد این تمهید، ظهور را جلو بیندازید. مسئولان نظام سخن ما با شما این است که ارتباط با جهان در سایه دیپلماسی فعال بسیار خوب است و ما از زحمات شما ممنونیم اما کارکرد ویژه جمهوری اسلامی در اینها خلاصه نمی‌شود. هویت حکومت اسلامی به اقامه احکام الهی است اگر احکام الهی را بر زمین بگذارید و عقب‌نشینی کنید خداوند نصرتش را از شما برخواهد داشت و دست شما را از قدرت کوتاه خواهدکرد.

وی خطاب به مسئولان ادامه داد: روی سخنم با مسئولان نظام است که سخن مقام معظم رهبری را بشنوید، لبیک بگویید و شجاعانه به پشتوانه ما مردم محکم حرکت کنید. ما خواستار دولت اسلامی هستیم که جاده اسلامیت را بدون ترس و با شجاعت علوی راه بیپماید؛ ما خواستار مجلس اسلامی هستیم که در راه انقلابی‌گری خود را هزینه کند و آبروی خود را بر کف گیرد. آقایان مجلس، دولت و قوه قضائیه، مردم شما را نظاره می‌کنند. شاخص انقلابی بودن، اجرای احکام الهی به صورت شجاعانه از ناحیه شما مسئولان است. مراقب باشید از مرم عقب نمانید و در مسیر جاده انقلاب همراه مردم باشید. ما خواهان بازگشت حیا به جامعه اسلامی هستیم و بدون فوت وقت و مصلحت‌اندیشی مسئولان را به اجرای قوانین دعوت می‌کنیم و هزینه‌های این انقلابی‌گری را هم ادا خواهیم کرد.

حاضران در مراسم نیز با تکبیر از صحبت‌های این سخنران حمایت کردند و در ادامه، گروه سرود 110 نفره مهر سوگند فاطمی از بسیج ناحیه مالک اشتر قطعه‌ای را با موضوع عفاف و حجاب اجرا کردند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم، ضمن تشریح این مسئله که حجاب واجب عقلی، شرعی، تجربی و سیاسی است، گفت: پدیده بدحجابی و بی‌حجابی چند ضلعی است و همه اضلاع آن را باید دید. یک ضلع آن امنیتی است و نهادهای امنیتی باید به آن بپردازند. دشمن به دنبال این است که مردم را به سمت بی‌حجابی سوق دهند تا بی‌عفتی به دنبال آن رواج پیدا کند. یک ساحت آن قضائی است و قوه قضائیه باید به آن بپردازد. وقتی یک چهره سینما بی‌حجاب می‌شود، با یک جریمه اندک رفتار او تغییر پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک ساحت دیگر بی‌حجابی، فرهنگی و شناختی است، گفت: مسئله حجاب برای دختران ما در مدارس، دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید تبیین شود. قطعاً یکی از مصادیق جهاد تبیین مسئله حجاب است. اینکه خیال کنیم مسئله حجاب را تک ساحتی می‌توانیم حل کنیم، تصور غلطی است.

در بخش پایانی مراسم نیز بیانیه این اجتماع قرائت شد. در این بیانیه آمده است:

«کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است

۲۱ تیرماه مصادف با جنایت وحشیانه رژیم منحوس پهلوی در مسجد گوهرشاد مشهد است.

روزی که سینه مردمی دیندار و غیرتمند به جرم دفاع از حجاب و عفت مورد هدف مزدوران رژیم طاغوت قرار گرفت و مظلومانه در خون خویش غلطیدند اما فریاد بلندشان همچنان به عنوان پیشگامان دفاع از حجاب و غیرت به گوش می‌رسد و آن جنایت تاریخی به عنوان یکی از اسناد رذالت رژیم مزدور و منحوس پهلوی هرگز از یادها نخواهد رفت.

در شرایطی که در جنگ ترکیبی دشمن؛ حجاب و عفاف، مورد هجمه همه جانبه غربی‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی و مزدوران و نفوذی‌های داخلی آنان واقع شده و علاوه بر صداقت و پاکی نسل جوان، بنیان خانواده را نشانه گرفته‌اند، ما آمده‌ایم تا با تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه و با تأکید بر پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی اعلام کنیم که رعایت حجاب و عفاف نص صریح قرآن و دین مبین اسلام بوده و نشانی بر اصالت و هویت ملی و ایرانی است.

لذا پیام خود را در این اجتماع بزرگ با ندای الله اکبر خامنه‌ای رهبر به شرح زیر اعلام می‌کنیم: ما شرکت‌کنندگان در این اجتماع کاربست تمامی ظرفیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی و اجرایی کشور را یک ضرورت عینی و فوری دانسته و اقدام هماهنگ و یکپارچه برای مقابله با بلیه ضدارزشی غیر ایرانی و غیر اسلامی کشف حجاب را مطالبه جدی خود می‌دانیم.

ما از مسئولان ارشد نظام اسلامی می‌خواهیم برای حفظ اعتماد عمومی مردم ضمن اصلاح وضعیت برخی ادارات و سازمان‌ها و مراکز وابسته به حاکمیت و مطابق قانون با کسانی که عامدانه سازمان‌یافته هنجار‌شکنی می‌کنند، برخورد نمایند.

ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خواهان اجرای قانون و برخورد با عناصر هتاک و هنجارشکنی که نهاد نورانی خانواده و سلامت و امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازند هستیم و حمایت جدی از اقدامات مردمی و آمران فریضه امر به معروف و نهی از منکر را خواهانیم.

ما مردم انقلابی از بیانیه وزارت محترم کشور و موضع دولت محترم در صیانت از ارزش‌های دینی به ویژه واجب شرعی عفاف و حجاب حمایت کرده و خواستار مواجهه همه جانبه فعال و هوشمندانه با تلاش سازماندهی‌شده دشمن در هجمه به نهاد نورانی خانواده و سلامت و امنیت اجتماعی مردم شده و با تأکید بر لزوم اجرای قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و لزوم برخورد قانونی با عناصر هتاک و هنجارشکن را خواستاریم.

ما مردم حاضر در این اجتماع به صراحت اعلام می‌داریم که ناهنجاریهای اخلاقی و رفتاری موجود به سبب فقدان قانون نبوده بلکه عدم اجرای جدی و مقتدرانه قانون منجر به این رفتارهای سخیف و زشت شده و متولیان امر نباید به بهانه بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب مقابله با این دهن کجی‌ها را متوقف نمایند ضمن آنکه تدوین این لایحه ارزشی، آزمونی سخت برای مجلس انقلابی خواهد بود تا به وظیفه خطیر خود عمل نمایند.

از آنجایی که در جنگ ترکیبی اقتصاد مردم نیز مورد تهاجم واقع شده، ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت محترم درخواست می‌نمائیم در جهت تثبیت شرایط اقتصادی و رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر و مبارزه با سودجویان و عناصر مفسد اقدام قاطع و انقلابی داشته باشند.

یادآور می‌شود، مداحی نیز آخرین‌بخش تجمع امروز مردم تهران بود.


گزارش تصویری اجتماع عفاف و حجاب در تهران


 

انتهای پیام
captcha