آموزش کمک‌‌های اولیه در مواجهه با گرمازدگی
کد خبر: 4159591
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

آموزش کمک‌‌های اولیه در مواجهه با گرمازدگی

اگر علائم، راه‌های پیشگیری و اصول کمک به فرد گرمازده را ندانیم، گرمازدگی می‌تواند منجر به صدمات شدید یا مرگ شود که با شرکت در آموزش کمک‌‌های اولیه در مواجهه با گرمازدگی می‌توانیم از این خطر اجتناب کنیم.

آموزش کمک‌‌های اولیه در مواجهه با گرمازدگیبه گزارش ایکنا، مسئولان هواشناسی از افزایش دما طی روزهای آینده خبر داده و مسئولان وزارت بهداشت شدیداً در خصوص بروز موج گرمازدگی و تبعات آن هشدار می‌دهند.

اگر فردی در اثر گرما دچار تهوع، گیجی، غش و ضعف، پوست داغ و قرمز یا سرد و مرطوب، تب، افزایش ضربان قلب و تنگی نفس شد، باید هر چه سریع‌تر این فرد را که دچار گرمازدگی شده به بیمارستان یا درمانگاه برسانید. تعلل در این کار می‌تواند حتی منجر به مرگ فرد شود اما تا زمانی که فرد به بیمارستان می‌رسد می‌توانیم برخی اقدامات را برای کمک به فرد انجام داد.  

بر همین اساس با آموزش راهکارهای ساده مقابله با گرمازدگی می‌توانیم خودمان را از تبعات خطرناک آن مصون نگه داشته و به افرادی که دچار این آسیب شده‌اند، کمک کنیم تا از شرایطی که حتی می‌تواند منجر به فوت شود، نجات یابند.

جمعیت هلال احمر کشورمان با هدف کاهش آسیب گرمازدگی دوره آموزشی آنلاین و رایگانی را تهیه و در اختیار عموم مردم قرار داده است که با صرف وقت و مطالعه آموزش‌های ارائه شده در این بسته آموزشی می‌توانید خود و دیگران را از خطرات گرمازدگی در امان نگه دارید.

محتوای این دوره آموزشی شامل؛ تعریف گرمازدگی، عوامل مؤثر در گرمازدگی، علائم گرمازدگی، پیشگیری از گرمازدگی، آسیب‌های ناشی از گرما، خستگی مفرط ناشی از گرماست.

گرفتگی عضلات ناشی از گرما، بالا رفتن حرارت بدن و ... است که پس از مطالعه این مطالب می‌توانید در آزمون ارائه شده شرکت و گواهی‌نامه دریافت کنید.

لینک آشنایی با آسیب‌های ناشی از گرما

انتهای پیام
captcha