توزیع قرآن در میان مراکشی‌های مقیم خارج + عکس
کد خبر: 4160264
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

توزیع قرآن در میان مراکشی‌های مقیم خارج + عکس

شورای علمی محلی در منطقه الفحس واقع در بندر طنجه مراکش بیش از 7 هزار نسخه قرآن کریم در میان جامعه مراکشی‌های مقیم خارج توزیع کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از طنجه، شورای علمی محلی در منطقه الفحس واقع در بندر طنجه مراکش بیش از 7 هزار نسخه قرآن کریم در میان جامعه مراکشی‌های مقیم خارج توزیع کرد. شماری از اعضای اجرایی این شورا با حضور در بندر طنجه، به محض ورود مراکشی‌های مقیم خارج به این کشور، نسخه‌هایی از قرآن کریم را به آنها اهدا کردند.

مسئول شورای عملی شورای علمی الفحس این ابتکار را گامی در چارچوب توجه ویژه پادشاه مراکشِ به قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی توصیف کرده است.

 مراکش یکی از مهم‌ترین کانون‌های فعالیت‌های قرآنی در شمال غرب آفریقا است و سالانه مسابقات قرآنی مختلفی با حمایت این کشور در کشورهای آفریقایی از جمله در نیجریه و موریتانی برگزار می‌شود. علاوه بر این مراکش یکی از مهم‌ترین مراکز چاپ و انتشار قرآن در جهان اسلام به‌ویژه در منطقه شمال غرب آفریقا به شمار می‌رود و حاکمان این کشور با توجه به جایگاه برجسته قرآن نزد مردم مراکش همواره سعی داشته‌اند تا خود را پشتیبان و مدافع فعالیت‌های قرآنی نشان دهند. بخش عمده این فعالیت‌ها شامل چاپ و نشر قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآن کریم، انتشار نسخه‌های قرآنی ویژه نابینایان به خط بریل و همچنین حمایت از مکتب‌خانه‌های سنتی حفظ قرآن کریم می‌شود.

از سویی مراکش یکی از مراکز مهم هنر خوشنویسی قرآنی به ویژه به خط مغربی است.

 

انتهای پیام
captcha