توزیع 16 هزار نسخه قرآن در مساجد موریتانی
کد خبر: 4177531
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

توزیع 16 هزار نسخه قرآن در مساجد موریتانی

استاندار استان گورگل موریتانی از آغاز روند توزیع 16 هزار نسخه قرآن کریم به روایت ورش از نافع، در مساجد و مراکز دینی این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری موریتانی، استاندار استان گورگل موریتانی از آغاز روند توزیع 16 هزار نسخه قرآن کریم به روایت ورش از نافع در مساجد، مزارها و مراکز دینی این استان خبر داد.

استاندار در این مراسم در سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضران از جمله ائمه جماعات و مبلغان مساجد، از حضور آنان در مراسم آغاز توزیع 16 هزار جلد قرآن در مساجد، نمازخانه‌ها، مزارها و دیگر مراکز دینی استان قدردانی کرد و این اقدام را در چارچوب طرح توزیع قرآن در تمام استان‌ها این کشور توصیف کرد.

هدف از طرح توزیع قرآن کریم به روایت ورش از نافع که روایت رایج در کشورهای شمال و شمال غرب آفریقا است، توزیع قرآن در هر مسجد، خانه و نمازخانه است. این طرح پس از ارائه گزارش‌هایی از مشاهده شماری از نسخ دارای ایراد چاپی قرآن در مساجد موریتانی، از سوی رئیس‌ جمهور این کشور آغاز شد.

فرماندار استان گورگل تصریح کرد: شما می‌دانید که قرآن کریم قانون اصلی و محوری تمام امت اسلامی است و ما یکی از کشورهایی هستیم که حکومت خود را اسلامی نامیده‌ایم و باید در ترویج قرآن پیشگاه باشیم، همان‌طور که نیاکان ما اسلام را در بسیاری از کشورهای آفریقایی گسترش داده و همواره اهل قرآن بوده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که اعتبارات مورد نظر در اختیار وزارت اوقاف قرار گرفته تا بتواند در تمام شهرها و استان‌های این کشور نسخ قرآن را توزیع کرد.

نسخ توزیع شده قرآن به روایت ورش از نافع بوده و از سوی کمیته علمی و تخصصی وزارت اوقاف موریتانی تصحیح و مقابله شده است.

انتهای پیام
captcha