دستگاه‌ها برای گرامیداشت سالروز ورود آزادگان برنامه‌ریزی کنند
کد خبر: 4162078
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
استاندار لرستان:

دستگاه‌ها برای گرامیداشت سالروز ورود آزادگان برنامه‌ریزی کنند

فرهاد زیویار با بیان اینکه امروز یکی از وظایف ما یادآوری مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان است، گفت: با توجه به اینکه در آستانه ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی هستیم دستگاه‌های اجرایی استان، سلسله برنامه‌هایی برای گرامیداشت این روز در نظر داشته باشند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، ۲۱ مردادماه در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه ایثار و شهادت همه به نوعی متعهد و معتقد هستیم، اظهار کرد: هر نسلی وظایف، تکالیف و حقوقی برعهده دارد که باید آنها را ادا کند.

وی با بیان اینکه شهدا ولی نعمت ما هستند و مسئولیت سنگینی بر دوش همه ماست و باید نسبت به شهدا ادای دین کنیم، افزود: امروز یکی از وظایف ما یادآوری مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان است.

استاندار لرستان با بیان اینکه عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان انقلاب و هشت‌ سال دفاع مقدس است، ادامه داد: خانواده شهدا افتخار ملت هستند و بر همین اساس ادای احترام به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان ادای دین به مقام والای شهداست و وظیفه داریم در مورد این نقاط طلایی کشورمان فعالیت‌هایی خارج از مسئولیت‌های اداری همراه با ابتکار عمل انجام دهیم.

زیویار به برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی «نوای مهر» در اول مهرماه امسال در استان لرستان اشاره کرد و افزود: موسیقی یک ابزار است که با استفاده از اشعار خوب و استفاده از ابتکار عمل می‌توان به فرهنگ غنی اسلامی عمق داد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری «سرود سلام فرمانده» گفت: این سرود به‌گونه‌ای است که در بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی کشوری مانند ونزوئلا خوانده می‌شود، بنابراین با استفاده از طرح و ایده می‌توان برای عمق دادن به تاریخ ایثار و شهادت استفاده کرد.

زیویار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تبدیل وضعیت هزار نفر از فرزندان ایثارگر استان اشاره کرد و افزود: این تعداد با برنامه‌ریزی‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به آمار قبلی تبدیل وضعیت استان اضافه شده است.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان اهتمام لازم را برای هزینه‌کرد یک درصد بند «و» «تبصره ۹» بودجه در حوزه ایثار و شهادت در نظر داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه در آستانه ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی هستیم دستگاه‌های اجرایی استان، سلسله برنامه‌هایی برای گرامیداشت این روز در نظر داشته باشند.

انتهای پیام
captcha