یادواره 16 شهید غریب لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4163354
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

یادواره 16 شهید غریب لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: استان لرستان ۱۶ شهید غریب دارد که در ذیل کنگره شهدای این استان طرح شهدای غریب برگزار می‌شود.

هبت اله هاشمی مدیرکل بنیاد شهید لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهار کرد: ۲۶ مردادماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران یکی از پرافتخارترین حوادث جمهوری اسلامی و یادآور ورود بهترین فرزندان این مملکت است که سال‌ها زیر شکنجه رژیم بعث بودند.

وی بیان کرد: فرزندان این مملکت برای حفظ کیان این مرز و بوم در مرزهای ما زحمت کشیدند و جان دادند ‌و به تأسی از بانوی کربلا حضرت زینب(س) در اسارت به سر بردند، کسانی که به تعبیر مقام معظم رهبری الماس‌های در این عرصه درخشیدند.

هاشمی با بیان اینکه قصه و تاریخ عاشورای امام حسین(ع) با شهادت و اسارت تکمیل می‌شود، افزود: شهادت خط مقدم میدان جنگ بود و اسارت تبیین‌کننده شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه تبیین عاشورا با حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) و همه کسانی که در این مسیر بودند، قرار گرفت، گفت: در نظام جمهوری اسلامی همین اتفاق به تأسی از کربلا صورت گرفت، عاشوراهایی در عملیات مختلف داشتیم و برای تبیین این قضیه نکته‌ای که قابل توجه است؛ بحث اسارت بود.

وی بیان کرد: هرجایی آزاده‌ای هست باید پای سخنان آنان نشست، کسانی که بهترین دوران نوجوانی و جوانی را در اسارت برای حفظ این مکتب اهدا کردند تا امروز شعار انقلاب و انقلاب‌گری زنده بماند.

هاشمی با بیان اینکه شهدای غریب ما کسانی هستند که در زندان‌های بعثی در عین اسارت زیر شکنجه به شهادت رسیدند و جنازه آن‌ها همان‌ جا دفن شد، افزود: لرستان ۱۶ شهید غریب دارد که در ذیل کنگره شهدای استان طرح شهدای غریب برگزار می‌شود. سهم استان ۸۴۷ آزاده سرافراز است و این الماس‌های درخشان همواره در خط مقدم هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه از وظایف مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل و اهتمام به قانون است، اظهار کرد: در قانون ۲۵ درصد سهم استخدام مربوط به فرزندان ایثارگران است و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی یادآور شد: مسئولان در مقابل لحظه‌های اسارت آزادگان و ایثارگری جانبازان مسئول هستند و باید به جامعه ایثارگر خدمت شود و برای رفع مشکلات آنان اقدامات جدی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha