افزایش ۱۰ درصدی زائران اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4166402
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

افزایش ۱۰ درصدی زائران اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری

مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه تا امروز ۲۹ هزار و ۵۹۵ نفر از استان در سامانه «سماح» جهت اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: آمار قطعی امسال زائران حسینی از چهارمحال‌وبختیاری در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حاکی از افزایش ۱۰ درصدی جمعیت زوار است.

پیاده روی اربعین

سعید محمدی فارسانی، مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه تا امروز 29 هزار و 595 نفر از استان در سامانه «سماح» برای اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد، حدود 27 هزار نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند و به زیارت اربعین مشرف شده یا در روزهای آینده مشرف می‌شوند.

وی با ذکر اینکه ثبت‌نام از متقاضیان سفر اربعین حسینی تا روز چهارشنبه 15 شهریورماه ادامه دارد، افزود: آمار قطعی امسال زائران حسینی از چهارمحال‌وبختیاری در مقایسه با سال 1401 حاکی از افزایش 10 درصدی جمعیت زوار است.

محمدی تصریح کرد: از زائران خواسته شده که حتی‌الامکان به‌صورت گروهی ثبت‌نام کنند و همچنین تا حد مقدور بعد از تشرف به زیارت حرم مطهر امام حسین(ع)، در کربلا توقف نکنند و به میهن بازگردند تا فرصت بهره‌مندی همه زائران از این سفر معنوی بهتر فراهم شود. همچنین زائران حتی‌الامکان بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند تا شاهد مشکل خاصی در حمل و نقل در مرزها نباشیم.

مدیر حج و زیارت استان تأکید کرد: همچنین به زائران تأکید می‌شود که ضمن ثبت‌نام در سامانه سماح، گذرنامه‌های خود را ممهور به مهر خروج از ایران و ورود به عراق و بالعکس کنند، اگر ثبت‌نام نکنند هیچ بسته حمایتی از جمله ارز عراق، بیمه یا وام شامل حال افراد نمی‌شود.

محمدی افزود: اگر زائران با گذرنامه بدون مهر تردد کنند، ضمن اینکه بیمه به آنان تعلق نمی‌گیرد مشمول جریمه در خاک عراق به مبلغ 500 هزار تا یک میلیون دینار خواهند شد.  

وی در پایان با تصریح اینکه امسال نیز همچون سال گذشته زائران اربعین چهارمحال و بختیاری از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند، گفت: همچنین از افرادی که دچار بیماری‌های خاص یا صعب‌العلاج، دیابت، فشار خون بالا و ... هستند تقاضا می‌شود حتی‌الامکان این سفر را مشرف نشوند تا با توجه به گرمای هوا به ویژه در عراق و نیز کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای زائران، مشکلی برای آنان ایجاد نشود.

انتهای پیام
captcha