۴۲ نقطه چهارمحال‌وبختیاری صحنه پیاده‌روی جاماندگان اربعین است
کد خبر: 4166544
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۴
همزمان با اربعين حسینی

۴۲ نقطه چهارمحال‌وبختیاری صحنه پیاده‌روی جاماندگان اربعین است

برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین روز ۱۵ شهریورماه همزمان با اربعین حسینی در ۴۲ مسیر مختلف در شهر‌ها و روستا‌های چهارمحال‌وبختیاری برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود.

سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی  تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به توفیق سفر معنوی اربعین و بهره‌مندی از ثواب پیاده‌روی و زیارت برای میلیون‌ها نفر از عاشقان و شیفتگان حسینی از سراسر کشور در این ایام، اظهار کرد: این سفر معنوی حقیقتاً فضای پرشوری را برای این افراد و خانواده‌های آنان در سطح محلات و شهرها و روستاها ایجاد می‌کند. 

وی ادامه داد: با این‌حال، اکثر مردم از توفیق زیارت و حضور در حرکت بی‌نظیر و عظیم پیاده‌روی اربعین و تشرف به کربلای معلی بی‌نصیب هستند و از این سفر محروم می‌مانند در حالی که قلباً دوست دارند در پیاده‌روی بودند و از این معنویت کثیر بهره می‌بردند؛ لذا برای استفاده از فضای معنوی و بهره‌مندی از فضایل پیاده‌روی، جاماندگان اربعین در حدی که می‌توانند در محل زندگی خود و به‌ویژه با زیارت امامزادگان(ع)، عرض ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) ابراز می‌کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اهمیت ایجاد فضای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در جای‌جای کشور، بیان کرد: در خطبه ۱۲ از نهج‌البلاغه حضرت امیرالمؤمنین(ع) نقل است که در خاتمه جنگ جمل، یکی از اصحاب حضرت که در جنگ شرکت داشت نزد حضرت رفت و اظهار کرد: دوست داشتم برادرم در اینجا بود و می‌دید چگونه خداوند شما را بر دشمن پیروز کرد. او نیز خوشحال می‌شد و به اجر و پاداش نایل می‌گشت. امام(ع) فرمود: آیا قلب و فکر برادرت با ما بود؟ گفت: بله. امام(ع) فرمود: بنابراین او نیز در این جنگ همراه ما بوده است. 

وی افزود: امام علی‌(ع) همچنین در حکمت ۱۵۴ از نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «الرّاضي بِفِعلِ قومٍ كالدّاخِلِ فيهِ مَعَهُم، و عَلى كُلِّ داخِلٍ في باطِلٍ إثمانِ: إثمُ العَمَلِ بِهِ، و إثمُ الرِّضا بِهِ»؛ هر كه به كردار عده‌اى راضى باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و گناه راضى بودن به آن.

کاظمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین را علامت عشق و علاقه محبان حضرت سیدالشهدا(ع) مبنی بر حضور در همایش عظیم اربعین حسینی در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا دانست و گفت: برنامه پیاده‌روی جاماندگان فضای معنوی قابل توجهی را در استان رقم می‌زند و به فضل الهی برکات دنیوی و اخروی فراوانی را برای ما خواهد داشت. 

آثار و برکات برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اثرگذاری گسترده پیاده‌روی اربعین در صحنه جهانی، توضیح داد: بنابراین جا دارد همزمان با حماسه بین‌المللی پیاده‌روی اربعین در کربلا، در مناطق مختلف و شهرها و روستاهای کشور نیز این فضای معنوی ایجاد شود. درواقع پیاده‌روی جاماندگان، از الطاف حضرت سیدالشهدا(ع) برای افرادی است که توفیق زيارت حرم مطهر ایشان را ندارند. 

کاظمی با اشاره به برپایی برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرها و روستاها در سال‌های اخیر، توضیح داد: در استان ما نیز این برنامه چندسالی است که برگزار می‌شود و امسال نیز به‌صورت کاملاً مردمی و با هماهنگی مجموعه‌های مختلف به‌ویژه اداره‌کل تبلیغات اسلامی، برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین روز 15 شهریورماه همزمان با اربعین حسینی در 42 مسیر مختلف در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی شده و برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: در مرکز استان، برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از امامزاده سلطان سبزپوش چالشتر تا امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برگزار خواهد شد و در این راستا، هماهنگی‌هایی برای برپایی مواکب پذیرایی از سوگواران حسینی از سوی هیئت‌های مذهبی شهرکرد پیش‌بینی و انجام شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی استان گفت: از تمامی علاقه‌مندان دعوت می‌شود که در شهرها و روستاهای محل سکونت خود برپادارنده برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین باشند تا از ثواب و برکات این عمل نیک بهره‌مند شوند و این رزمایش و نماد جامعه شیعی را به نحو مطلوب برگزار کنند.

انتهای پیام
captcha