از ورود بیش از 3.4 میلیون زائر به عراق تا برپایی ایستگاه‌های علمی و فرهنگی در پیاده‌روی اربعین + فیلم
کد خبر: 4166701
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
با زائران اربعین

از ورود بیش از 3.4 میلیون زائر به عراق تا برپایی ایستگاه‌های علمی و فرهنگی در پیاده‌روی اربعین + فیلم

وزارت کشور عراق ضمن تأکید بر تأمین امنیت زیارت اربعین از ورود بیش از سه میلیون و چهارصد هزار زائر از ابتدای زیارت اربعین به عراق خبر داده از سویی مسئولان آستان‌های مقدس حسینی و عباسی نیز از ارائه خدمات گسترده به زائران خبر داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از السومریه، وزارت کشور عراق از تداوم ورود زائران اربعین حسینی از مرزهای مختلف این کشور به عراق خبر داده است.

در بیانیه این وزارتخانه تأکید شده است که کمیته عالی امنیتی به منظور تأمین امنیت زیارت اربعین به ریاست عبدالامیر الشمری، وزیر کشور با استقرار یگان‌های امنیتی در تمام مسیرهای تردد زائران به سوی کربلای معلا با هوشیاری کامل و آماده‌باش اطلاعاتی، امنیتی و خدماتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گفته این وزارت از ابتدای آغاز زیارت اربعین تاکنون 3455080 زائر وارد عراق شده است.

ارائه خدمات گسترده به زائران اربعین از سوی آستان مقدس عباسی

 از سویی تولیت حرم مطهر حضرت عباس نیز از ارائه خدمات گسترده به زائران اربعین خبر داده است. به گفته افضل الشامی، مدیرکل تولیت حرم مطهر عباسی، این آستان از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 12752 موکب عزاداری و خدمات‌رسانی به زائران اربعین در سه محور بغداد، بابل و نجف به سوی کربلا و 176 موکب خارج از عراق را راه‌اندازی کرده است. از سویی 30 پایگاه مذهبی، 35 مرکز راهنمایی گمشدگان و 95 پایگاه فرهنگی ویژه کودکان، زنان و جوانان نیز در مسیر زیارت اربعین برپا شده است. به گفته وی 22 دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی اورژانسی به زائران نیز تهیه و به کار گرفته شده است.

الشامی خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان خدمت‌رسانی به زائران در موکب‌های این آستان بالغ بر 8 هزار و 576 نفر بوده است. به گفته وی از ابتدای ماه صفر تاکنون 1287233 وعده غذایی برای زائران اربعین تهیه و توزیع شده است.

برپایی ایستگاه‌های علمی و فرهنگی در مسیر زائران اربعین حسینی

اداره امور فرهنگی حرم مطهر حسینی از افتتاح چندین ایستگاه علمی و فرهنگی با همکاری مرکز ثقلین در مسیر زیارت اربعین خبر داد. به گفته شیخ رائد الحیدری، مسئول این اداره این ایستگاه‌ها در نزدیکی شهرهایی قرار دارد که زائران حسینی در مسیر خود به سوی کربلا از آن عبور می‌کنند و برخی از آنها نیز در مسیر بابل به کربلای معلا قرار دارد.

به گفته وی فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی در این ایستگاه‌ها انجام می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به پاسخ دادن پرسش‌های عقیدتی و فقهی به پنج زبان مختلف اشاره کرد. به گفته الحیدری هدف از برپایی ایستگاه‌ها افزایش آشنایی زائران اربعین حسینی با علوم و معارف اهل‌ بیت(ع) است.

انتهای پیام
captcha