برپایی ایستگاه‌های قرآنی موکب‌های آستان حسینی و عباسی + عکس
کد خبر: 4166433
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

برپایی ایستگاه‌های قرآنی موکب‌های آستان حسینی و عباسی + عکس

موکب‌های آستان مقدس حسینی و عباسی(علیهما‌السلام) در مراسم زیارت اربعین امسال شاهد اجرای برنامه‌های قرآنی مختلفی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین است.

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، موکب‌های دو آستان حسینی و عباسی(علیهما‌السلام) در مراسم زیارت اربعین امسال، شاهد حضور گسترده زائران در برنامه‌های قرآنی مختلفی بود که از سوی این موکب‌ها به اجرا درآمده است.

این مواکب که در جاده نجف به کربلا برپا شده است، به همت مرکز قرآن کریم وابسته به دارالقرآن الکریم در حرم مطهر عباسی برگزار می‌شود.

احمد الزمیل، مسئول بخش تلاوت در این مرکز تصریح کرد: در این موکب زائران شاهد برگزاری شماری از ایستگاه‌های قرآنی و ارائه خدمات آموزشی قرآنی از قبیل تصحیح تلاوت سوره حمد و دیگر سوره‌های کوتاه، قرائت صحیح نماز و آموزش احکام ساده تلاوت هستند.

به گفته وی برنامه امسال علاوه بر موارد ذکر شده دربرگیرنده تعلیم شماری از مفاهیم قرآنی و بررسی آیاتی از قرآن کریم با پیام‌های عقیدتی و اخلاقی ویژه نیز می‌شود. هدف از این آموزش‌ها گسترش فرهنگ قرآنی و تمسک به ثقلین (قرآن و اهل‌بیت"ع") عنوان شده است.

به گفته الزمیلی، در این ایستگاه‌های قرآنی علاوه بر ارائه خدمات قرآنی، هدایایی نیز برای تبرک از سوی آستان مقدس عباسی به زائران اربعین حسینی تقدیم می‌شود.

حاضران در این موکب می‌توانند علاوه بر خدمات یاد شده هر شب به تلاوت آیات مختلفی از قرآن کریم از سوی قاریان برجسته استان نجف نیز گوش جان سپارند.

 

انتهای پیام
captcha