جشن دانش‌آموختگی دوره فقه معاملات در حرم حسینی + عکس
کد خبر: 4170406
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

جشن دانش‌آموختگی دوره فقه معاملات در حرم حسینی + عکس

جشن دانش‌آموختگی 300 دانشجوی دختر و پسر در دوره دینی «فقه معاملات»، عصر دیروز، 30 شهریورماه، در سالن اجتماعات «خاتم الأنبیاء(ص)» حرم مطهر حسینی در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از عراق، این دوره علمی ـ دینی به مدت یک سال و به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی برگزار شد.

کرار الشمری، مسئول رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی در این باره گفت: 300 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان در این دوره یکساله شرکت کنند.

وی افزود: دروس این دوره در دو بخش «باب المعایش»(رزق و روزی) و «باب الأحوال الشخصیة»(نکاح و طلاق و مانند آن) ارائه شد و «سید مرتضی جمال‌الدین»، مسئول شعبه مطالعات قرآنی آستان حسینی استاد این دوره بود.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن از سوی «صلاح الشریخانی»، قاری آستان حسینی و عباسی آغاز شد و در ادامه «شیخ خیرالدین علی الهادی»، رئیس دارالقرآن آستان حسینی ضمن تبریک به این دانش‌آموختگان گفت: با توجه به تحولاتی که در عرصه‌های مختلف معرفتی شاهد هستیم، ما در مسیر و نهضت قرآنی خود نیازمند این علوم هستیم.

در این مراسم همچنین، سید مرتضی جمال‌الدین، استاد این دوره ضمن سخنانی گفت: با توجه به این که شاهد افزایش فتنه‌ها و شایعات هستیم، در آینده دوره‌ای با موضوع «فقه اعتقادات در قرآن» به مدت یک یا دو سال برگزار خواهد شد.

فقه مُعامِلات بابی از ابواب فقه است که احکام امور دنیایی را بیان می‌کند. معاملات در معنای گسترده خود شامل غیرعبادات اعم از عقود، ایقاعات و احکام (حدود و دیات) می‌شود و در معنای خاص تنها عقود و داد و ستدهای دو طرفه را دربرمی‌گیرد. 

انتهای پیام
captcha