غوغای دلدادگان حسینی در شب‌و‌روز اربعین بین‌الحرمین
کد خبر: 4167277
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

غوغای دلدادگان حسینی در شب‌و‌روز اربعین بین‌الحرمین

بین الحرمین در شب و امروز صبح اربعین حسینی مملو از جمعیت زائران حرم سید الشهداء و حضرت ابوالفضل العباس علیهما السلام بوده است که شور و غوغایی دیگر به پا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، میلیون‌ها زائر حسینی که از روزها و هفته‌های گذشته از جای جای عراق و هر جای این کره خاکی خود را به کربلای معلی رساند، دیشب و امروز صبح اربعین را در کنار حرم یار با فاطمه زهرا(س) هم صدا شدند و صدای «لبیک یا حسین» سر دادند.

عاشقان و زائران حسینی از سراسر جهان در شب و روز اربعین امام حسین(ع) در جوار حرم سالار شهیدان و علمدار دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

زائران حرم اباعبدالله الحسين (ع) همچنین از ساعات پایانی شب گذشته در بین الحرمین با روشن کردن شمع، سوز جانگداز خود را در غم مظلوميت آن حضرت نشان دادند.

زائران با روشن کردن شمع و نصب آن در مکان‌های مشخص شده، نجواهايی را با خود زمزمه ‌كرده و اشک ريختند. شیعیان در شب یازدهم محرم هم مراسم شام غریبان را برای عرض تسلیت پس از واقعه کربلا به اهل‌بیت امام حسین(ع) برگزار می‌کنند تا به امام مظلوم خود بگويند كه چون شمع ذره ذره از غم مصيبت بر او و خاندان مطهرش، آب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha