از موفقیت طرح امنیتی اربعین تا ارائه خدمات به کودکان زائر
کد خبر: 4167183
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
با زائران اربعین؛

از موفقیت طرح امنیتی اربعین تا ارائه خدمات به کودکان زائر

اداره بین‌الحرمین حرم مطهر عباسی از پیش رفتن طرح امنیتی و خدماتی زیارت اربعین طبق برنامه پیشین خبر داد، از سویی مجتمع شیخ کلینی وابسته به آستان عباسی نیز از ارائه خدمات گسترده به کودکان زائر خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، محمد مصطفی الطویل، معاون اداره بین‌الحرمین تصریح کرد: طرح امنیتی و خدماتی که توسط این اداره برای زیارت اربعین امسال تهیه شده است، طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده و روان پیش می‌رود. به گفته وی کارکنان این اداره با مشارکت داوطلبان تلاش بسیاری برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی داشته‌اند.

وی افزود: در این طرح امنیتی با استفاده از فناوری‌های مدرن، امنیت مناطق مختلف تأمین شده است این فناوری‌ها شامل نظارت هوایی و سامانه‌های رصد با استفاده از دوربین‌ها و دیگر تجهیزات مرتبط بوده است.

از موفقیت طرح امنیتی اربعین تا ارائه خدمات به کودکان زائر

به گفته وی در کنار نظارت، پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله‌ها از خیابان‌های اطراف حرم مطهر حضرت عباس(ع) و بین‌الحرمین نیز در جریان بوده است.

حبيب الدهش، معاون رئیس این بخش گفت: پرسنل خدماتی ما از زمان آغاز ایام اربعین جمع‌آوری زباله‌ها و پاکسازی خیابان‌های اطراف آستان مقدس عباسی شامل خیابان باب قبله حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام)، خیابان الحورا زینب (علیها السلام)، خیابان جنة الحسین (علیه السلام) را ادامه می‌دهند.

وی افزود: ما با همکاری بخش امور خدماتی یخ و آب میان موکب‌های حسینی شرکت کننده در خدمت‌رسانی به زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) توزیع و آب شرب را در اماکن آب آشامیدنی واقع در بین‌الحرمین، خیابان باب بغداد، خیابان العلقمی و ابتدای خیابان امام علی‌(علیه السلام) مهیا می‌کنیم.

معاون رئیس بخش بین‌الحرمین درباره تردد زائران گفت: این بخش گروه‌های ویژه‌ای را تشکیل داده که مکانیسم خاصی را برای روان‌سازی ورود و خروج زائران بدون ایجاد ازدحام میان آنها در اربعین ایجاد کرده‌اند.

خدمات‌رسانی به کودکان زائر در مجتمع شیخ کلینی

مجتمع شیخ کلینی وابسته به حرم مطهر عباسی خدمات گسترده‌ای را برای کودکان زائر در ایام زیارت اربعین تدارک دیده است.

از موفقیت طرح امنیتی اربعین تا ارائه خدمات به کودکان زائر

این خدمات تحت نظارت گروه خدمات فرهنگی هدی و با همکاری آستان عباسی ارائه می‌شود. مصطفی الکرمنجی، مسئول این گروه تصریح کرد: خدمات ارائه شده از طریق خیمه «معصومیت کودکان» ارائه می‌شود و شامل ارائه خدمات فرهنگی، مذهبی، علمی و تفریحی در کنار تأمین غذا، محل استراحت و ارائه خدمات پزشکی می‌شود.

از موفقیت طرح امنیتی اربعین تا ارائه خدمات به کودکان زائر

وی افزود: خدمات فرهنگی ارائه شده شامل تئاتر و استودیو ویژه کودک، مسابقات انگیزشی، معرفی زیارت اربعین و آموزش و تصحیح قرائت سوره فاتحه و دیگر سوره‌های کوتاه و همچنین آشنایی با سیره ائمه می‌شود.

به گفته الکرمنجی، هدف از ارائه این خدمات به کودکان، آشنایی آنها با نهضت حسینی و پیام انسانی این نهضت جاودانه از طریق برنامه‌های مناسب با سن این کودکان است.

انتهای پیام
captcha