جریان اربعین حرکتی بر مدار ثقلین
کد خبر: 4168513
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
در بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

جریان اربعین حرکتی بر مدار ثقلین

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای از مساعی افتخارآمیز همه خدمتگزاران رویداد بزرگ اربعین تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای از مساعی افتخارآمیز همه خدمتگزاران رویداد بزرگ اربعین تشکر و قدردانی کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

«وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ

راهپیمایی عظیم اربعین که بنا به فرموده مقام معظم رهبری قوت اسلام؛ حرکت حقیقت و شروع جاذبه مغناطیسی حسینی است، بدون تردید به‌عنوان پدیده بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای که به‌خصوص در سال‌های اخیر بسیار باشکوه و باعظمت برگزار می‌شود؛ با نام بزرگترین گردهمایی مردمی، بین‌المللی شده است. به برکت این حرکت عظیم مردمی، نهضت و معرفت حسینی نیز جهانی شد و به فضل خدای متعال جهانی‌تر هم خواهد شد؛ که می‌توان از این ظرفیت، حقیقت اسلام ناب و قرآن را به دنیا معرفی کرد.

بی‌شک جریان اربعین، یک حرکت برمدار ثقلین توأم با بینش و بصیرت نسبت به هدف اربعین و عاشورا و به نوعی اعلام برائت جهان اسلام از بی‌عدالتی و استکبار کنونی است. فریاد رسا و رسانه بی‌همتایی است که باید از آن به نحو مطلوب بهره‌برداری نمود. در شرایطی که جهان با موجی از اسلام‌گرایی مواجه شده و شکوه و عظمت راهپیمایی اربعین حسینی دنیا را متحیر کرده است، بدون تردید دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین از هیچ توطئه و دسیسه‌ای برای اسلام ستیزی دریغ نمی‌کنند، به‌خصوص اینکه در سال‌های اخیر و در سایه حمایت‌های صهیونیزم توطئه‌گر بین‌الملل، وقاحت و بی‌شرمی را به‌حدی رسانده که عمل شنیع و گستاخانه‌ای نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم انجام داده و با  سوزاندن وقیحانه قرآن عزیز، کتابی که با نزول آن، راه صعود آدمی به کمال انسانی هموار شد، جان مسلمانان جهان را خدشه‌دار کرد.

بنابراین کشورهای مسلمان منطقه باید هوشیارتر از گذشته باشند و مراقب تفرقه‌ افکنی‌های دشمن باشند و در جهت‌گیری‌های کلی و مناسبات خود به گونه‌ای عمل کنند تا به حول و قوه الهی در دستیابی به اهداف عالی اسلام که همان ظهور حضرت حجت و استقرار نظم نوین الهی است، نائل آیند.

در این خصوص، راهپیمایی عظیم اربعین را باید نمونه بارزی از ارتباط دوستانه و برادرانه دو ملت ایران و عراق دانست که طی آن مردم عراق در پذیرایی سخاوتمندانه و میهمان‌نوازی از زائران ایرانی، حماسه‌ای از مهر و ارادت قلبی خود را به نمایش گذاشتند که شایسته است مسئولین محترم دو کشور ایران و عراق در سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی خود از این فضای مودت و دوستی و وحدت و همبستگی در مسیر رشد و بالندگی دو کشور و نیز تمدن‌سازی قرآنی استفاده کنند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تقدیر و تشکر از مساعی افتخارآمیز همه خدمتگزاران رویداد بزرگ اربعین، اعم از فعالان مردمی و ملت بزرگوار ایران و عراق، موکب‌داران عزیز در طول مسیر، مسئولین محترم دولت‌های ایران و عراق، علمای گرانقدر و به‌ویژه مراجع عظام؛ امیدوار است با فعلیت یافتن روح مقاومت، خیزش جهانی براساس اندیشه‌های فطری و الهی و اسلام ناب محمدی(ص) در جهت احیای تمدن نوین اسلامی شکل گیرد و این حرکت عظیم به‌عنوان یک پدیده الگو، زمینه‌های انسجام و اتحاد مسلمین جهان را فراهم کند و شرایط برای اقتدار اسلام اصیل، انقلاب اسلامی و برقراری حاکمیت مهدوی(عج) مهیا شود.»

انتهای پیام
captcha