دانش‌آموزان با نثار خون خود آینده کشور را تضمین کردند
کد خبر: 4170666
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
استاندار آذربایجان شرقی:

دانش‌آموزان با نثار خون خود آینده کشور را تضمین کردند

عابدین خرم با اشاره به شروع جنگ تحمیلی در ۴۳ سال پیش گفت: معلمان و دانش‌آموزان با نثار خون خود در دفاع مقدس، آینده کشور را تضمین کردند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، اول مهرماه، در آیین نمادین زنگ بازگشایی مدارس که در هنرستان حضرت خدیجه کبری(س)؛ برگزار شد؛ ضمن تبریک این روز مبارک، با اشاره به شروع جنگ تحمیلی در 43 سال پیش گفت: معلمان و دانش‌آموزان با نثار خون خود در دفاع مقدس، آینده کشور را تضمین کردند. 

وی افزود: 43 سال پیش هم زمان با روزهای آغازین سال تحصیلی در کشور به‌جای شنیدن نوای زنگ مدارس، صدای غرش توپ‌ها، هواپیماها و شکستن درودیوار مدارس شنیده شده و کشور آماج حملات قرار گرفت و جنگ خانمان سوزی را برایمان تحمیل کردند.

خرم، با بیان اینکه معلمان و دانش‌آموزان با حضور خود در جبهه‌ها باعث نجات ایران شدند افزود: این وقایع در تاریخ ما یک حادثه فراموش‌نشدنی است. چرا که ما می‌خواستیم سال تحصیلی در کشور آغاز شود؛ اما یکباره با این چنین حادثه‌ای مواجه شدیم و تمام دانش‌آموزان، معلمان و کسانی که توان داشتند به‌جای اینکه در مدارس بمانند، به سمت جبهه‌ها رفتند و با دفاع خود از کشور باعث شدند ایران نجات پیدا کرده  و به دست وحشی گران نیفتاد که باید به این دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان خود افتخار کرد.

 استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: امروز پس از یادآوری 43 سال قبل، در مدرسه خدیجه کبری(س) کنار هم جمع شده‌ایم و در زیر پرچم ایران اسلامی برای تحصیل علم آماده می‌شویم.

وی به شاخصه‌های مهم انسان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین شاخص انسان شعور، آموزش، معرفت و داشتن علم و آموزش است که اگر از انسان سلب شود با سایر موجودات تفاوت چندانی نخواهد داشت و به همین خاطر همه تلاش انسان‌ها و جوامع معطوف بر این است که جامعه روزبه‌روز از لحاظ رشد علمی و رسیدن به مدارج بالای علمی تلاش کند.

خرم ادامه داد: شما امروز با حضور در مدارس، یک فصلی را شروع می‌کنید که از می‌توانید لحاظ علمی، آموزشی و رسیدن اهداف بلند این کشور گام‌های بلندی بردارید.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه ایران کشوری تأثیرگذار در جهان است اظهار کرد: علاوه بر اهمیت جغرافیا و تاریخ در این کشور، مشاهیر و مفاخر علمی ایران در دنیا زبانزد عام وخاص هستند. فرهیختگان و کسانی که مرز علوم را در رشته‌های مختلف جابه‌جا کرند و با این کار سعادت را به روی بشر باز کردند.

وی با اشاره به اهمیت ارکان مدرسه گفت: معلمین، مربیان و افرادی که استاد آموزش علم هستند ارکان یک مدرسه هستند. دانش‌آموزان نیز رکن دیگر مدرسه و دستگاه تعلیم‌وتربیت هستند و مدرسه بدون دانش‌آموز خالی از محتوی است. سومین رکن نیز کتاب‌های درسی و محتویات علمی است که مربیان و دانش‌آموزان با آنها سروکار دارند.

خرم اظهار کرد: امیدواریم تمام این عوامل دست‌ به‌ دست هم بدهند تا هر روز شاهد رشد، شکوفایی و پویایی جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha