به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، امروز، اول مهرماه، در مراسم شروع سالتحصیلی جدید در تبریز، با تاکید بر لزوم اصلاح و بازنگری شاخصهای ارزیابی در حوزههای عمومی و اختصاصی گفت: معلمان محور اصلی شکوفایی و ارتقای کیفی فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس هستند بنابراین باید با شناخت عوامل موثر بتوانیم شرایط پیشرفت فعالیتهای آموزشی و پرورشی در مدارس را فراهم آوریم.
وی برنامهریزی برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت متناسب با سند تحول بنیادین را یادآور شد و افزود: کلاس درس محیطی مناسب برای تحول و تحقق برنامهها و مسائل آموزشی و تربیتی مدارس است.
محمودزاده ادامه داد: تهیه و تدوین سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش از جمله این اقدامات است که با جدیت و حساسیت خاصی از سوی وزارتخانه دنبال میشود.
معاون وزیر آموزش و پرورش، آمادهسازی مدارس قوی برای ایران قوی را یکی از مؤلفههای مهم و محوری سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش بیان و اظهار کرد: تحقق این امر نیازمند برنامهریزیهای مدون و تلاش شبانهروزی فرهنگیان و رسالتی خطیر بر عهده تمام دانش آموزان است.
وی مسئولیتپذیری را لازمه تحقق شعار امسال وزارت آموزش و پرورش مبنی بر «ایران قوی مدارس قوی» دانست و ادامه داد: باید توجه داشت که تربیت متوازن و دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی جز با تهذیب نفس، کسب علم و مهارت های کارآفرین میسر نمی شود.
محمودزاده از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان بسترساز و زمینه ساز ایجاد اشتغال در کشور یاد کرد و افزود: نظام تعلیم و تربیت کشور باید همزمان با علم و دانش به موضوع مهم و محوری مهارتآموزی نیز توجه ویژهای داشته باشد تا اهداف مورد نظر در سند و نیز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عملیاتی شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، هویت دینی و ملی را از رویکردهای مهم آموزش و پرورش در تربیت نسل جدید و آینده کشور خواند و با تأکید بر اینکه در این راستا باید تمام ارگانها و نهادهای علمی و فرهنگی یاریرسان آموزش و پرورش باشند، گفت: تقویت هویت دینی و ملی باعث عزت و سعادت آینده کشور است.
وی از مدارس بهعنوان خط مقدم استمرار انقلاب اسلامی یاد کرد و یادآور شد: بر این مبنا تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی نیازمند اهتمام و توجه خاص معلمان است.
محمودزاده آموزش و پرورش را مهمترین و بزرگترین نهاد فرهنگی و علمی هر کشوری دانست که محل تربیت نیروهای انسانی آینده در حوزههای مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و باید به اندازه همین تأثیرگذاری مورد توجه باشد.
انتهای پیام