رئیس‌جمهور چچن: دفاع پسرم از قرآن مایه افتخار است
کد خبر: 4171212
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

رئیس‌جمهور چچن: دفاع پسرم از قرآن مایه افتخار است

رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن، با انتشار ویدئویی اخبار درگیری پسر خود با فرد عامل قرآن‌سوزی ولگوگراد را تأیید کرد و آن را باعث افتخار خود دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن، ویدئویی را منتشر کرده است که در آن آدام قدیروف، پسرش، نیکیتا ژوراویل را که به اتهام سوزاندن قرآن در ولگوگراد دستگیر شده بود، ضرب و شتم می‌کند.

قدیروف با انتشار این مطلب در تلگرام تصریح کرد: دوست ندارم تحقیر کنم، در اینترنت هنوز در مورد اینکه آدام قدیروف، نیکیتا ژوراویل عامل قرآن‌سوزی را کتک زده است، اماواگرهای بسیاری وجود دارد اما باید بگویم که بله این اتفاق افتاده و او کار درستی را انجام داده است.

وی افزود: معتقدم هرکس به قرآن توهین کند، به ده‌ها میلیون شهروند کشور توهین کرده و باید به اشد مجازات محکوم شود.

رئیس جمهور چچن با اشاره به اینکه روسیه قانون منحصربه‌فردی برای حفاظت از کتب مقدس دارد که به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رسیده است، خاطرنشان کرد: ارزش‌های مذهبی شهروندان این کشور در بالاترین سطح توسط دولت محافظت می‌شود و عاملان هتک حرمت نمی‌توانند مانع این کار شوند.

وی افزود: بدون اغراق، من به کار پسرم افتخار می‌کنم، او از عزت خود دفاع کرده و باید به او احترام گذاشت.

سوزاندن قرآن کریم و هتک حرمت آن در روسیه بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوع است و هرگونه اقدامی در این راستا دارای مجازات قانونی است.

انتهای پیام
captcha