احداث و تحویل 20 واحد مسکونی به محرومان
کد خبر: 4178248
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
از سوی جهادگران شهید سلیمانی اهواز صورت گرفت

احداث و تحویل 20 واحد مسکونی به محرومان

گروه جهادی شهید حاج قاسیم سلیمانی شهرستان اهواز از جمله گروه‌های فعال در حوزه عمرانی و غیر عمرانی است. این گروه جهادی تاکنون موفق به احداث و تحویل 20 واحد مسکونی به محرومان شده است.

گروه جهادیگروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از گروه‌های فعال در حوزه‌های مختلف عمرانی و غیر عمرانی است که عمده فعالیت آن در منطقه غرب اهواز انجام می‌شود. این گروه جهادی طی مدت فعالیت خود در استان خوزستان خدمات جهادی فراوانی برای محرومان داشته که همچنان نیز ادامه دارد. 

یکی از مهمترین فعالیت‌های این گروه جهادی حضور در مناطق زلزله‌زده از جمله شهرستان‌های اندیکا و سی‌سخت بود که جهادگران این گروه با تمام توان در مناطق زلزله زده حضور یافته و نسبت به خدمت‌رسانی به مردم این مناطق اقدام کردند.  


عبدالله شیخ‌رضایی، مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی اهواز در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های این گروه جهادی در مناطق محروم استان خوزستان اظهار کرد: گروه جهادی شهید سلیمانی فعالیت‌های جهادی خود را از سال ۹۹ و با تعداد 30 نفر از جهادگران در منطقه غرب شهرستان اهواز و زیر نظر حوزه ناحیه امام حسین(ع) این شهرستان آغاز کرد.

شیخ‌رضایی ادامه داد: گروه جهادی شهید سلیمانی اهواز فعالیت‌های خود را در دو بخش عمرانی و غیر عمرانی انجام داده است که در حوزه عمرانی ساخت ۲۰ واحد منزل محرومان در مناطق کم‌برخوردار از جمله کوی علوی، ملاشیه، عین دو، لشکرآباد، بخش الهایی و بخش اسماعیلیه به سرانجام رسیده و خانه‌ها نیز به محرومان تقدیم شده است. 

احداث و تحویل 20 واحد مسکونی به محرومان نیازمند

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی اهواز بیان کرد: در حوزه تعمیرات ساختمانی نیز تاکنون تعداد ۸۰ واحد منزل محرومان در مناطق مختلف شهرستان اهواز تعمیر و نوسازی شده است. همچنین، ساخت ۱۵۰ چشمه بهداشتی، بهسازی و مناسب‌سازی مدارس و مساجد حاشیه شهر و عایق‌کاری و ایزوگام ۲۰ واحد مسکونی محرومان نیز از دیگر فعالیت‌های جهادگران گروه شهید سلیمانی بوده است. 

وی با اشاره به برنامه‌های غیر عمرانی این گروه جهادی نیز تصریح کرد: اعزام ۲۰ گروه پزشکی به پنج نقطه محروم و ارائه خدمات پزشکی ازجمله دندانپزشکی، ویزیت و داروی رایگان و ... از جمله مهمترین برنامه‌های ما در حوزه غیر عمرانی بوده است که همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

شیخ‌رضایی بیان کرد: اهدای ۷۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و مستمند، ذبح و قربانی ۱۲۰ رأس گوسفند و توزیع آن‌ در بین محرومان، پخت حدود ۸۰۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن بین مستمندان در مناسبت‌های مختلف، توزیع کفش و البسه میان محرومان به تعداد تقریبا ۳۵۰ عدد و تهیه و توزیع حدودا ۲۴۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در میان نیازمندان از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی بوده است. 

احداث و تحویل 20 واحد مسکونی به محرومان نیازمند

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: یکی از اقدامات مهم گروه شهید سلیمانی که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید انجام شد، تهیه و توزیع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان نیازمند بود. این وسایل و نوشت‌افزار در بسته‌های ویژه تهیه شده و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت. 

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی اهواز با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در حوزه اشتغال‌زایی نیز اظهار کرد: اعطای تسهیلات بانکی به تعداد ۱۲۰ نفر و راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی (پرورش قارچ خوراکی، خیاطی، ترشیجات، شوریجات، درب و پنجره یو پی وی سی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و ...) از جمله فعالیت‌هایی بوده است که در حوزه ایجاد اشتغال برای محرومان انجام شده است. 

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های کارآفرینی برای نیازمندان جویای کار و مشاوره شغلی به ایشان به صورت رایگان، تصریح کرد: کمک به مردم زلزله‌زده شهرستان سی‌سخت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد، اهدای بسته‌های معیشتی به تعداد۸۰۰ بسته غذایی و لوازم گرمایشی از جمله بخاری برقی و پتو نیز از جمله خدماتی بود که از سوی جهادگران گروه شهید سلیمانی ارائه شده است.

شیخ‌رضایی بیان کرد:  کمک به مردم زلزله‌زده شهرستان اندیکا از توابع استان خوزستان، اهدای ۱۵۰۰ بسته معیشتی، پتو، مخزن آب و کمک به ساخت ۲۰ جایگاه دام برای محرومان از دیگر این اقدامات اعضای جهادی گروه شهید سلیمانی بود که تاکنون انجام شده است.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی اهواز اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های این گروه جهادی با همکاری سپاه حضرت ولیعصر(عج)، ناحیه بسیج امام حسین(ع)، مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران منطقه انجام شده است.

احداث و تحویل 20 واحد مسکونی به محرومان نیازمند

انتهای پیام
captcha