سرریز دانش بومی ساخت موشک به سایر حوزه‌ها تسری یافته است
کد خبر: 4181790
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
سردار بلالی در گفت‌وگو با ایکنا:

سرریز دانش بومی ساخت موشک به سایر حوزه‌ها تسری یافته است

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز سرریز دانش بومی ساخت موشک در همه حوزه‌های تسری یافته و ما را به یک کشور قدرتمند در منطقه تبدیل کرده است.

سردار بلالی

سردار علی بلالی، مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌رزم شهید طهرانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: شهید حاج‌حسن طهرانی‌مقدم فردی بااخلاص بود که خدا هم به اخلاص او برکت داد و همه کارهایی که امروز در جمهوری اسلامی ایران با قدرت انجام می‌پذیرد و موجب اقتدار دفاعی نظام اسلامی ما شده به خاطر برکت اخلاص شهدایی همچون حاج‌حسن طهرانی‌مقدم است.

وی افزود: شهید طهرانی‌مقدم منشأ تحول و اقتدار نظامی بود. همه به یاد داریم در جنگ تحمیلی به شدت به موشک نیاز داشتیم و از سوی دیگر به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌توانستیم موشک‌های مورد نیاز را خریداری کنیم ولی شهید طهرانی‌مقدم با مهندسی معکوس بر معدود موشک‌های خریداری‌شده از چند کشور دانش ساخت موشک را در ایران بومی کرد.

تسری سرریز دانش بومی ساخت موشک به سایر حوزه‌ها

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: سرریز دانش بومی ساخت موشک در همه حوزه‌های تسری یافته و امروز به یک کشور قدرتمند در منطقه تبدیل شده‌ایم. اگر نگاه شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم به مسائل مربوط به بومی‌سازی دانش وجود نداشت، واقعاً نمی‌توانستیم سرمان را بالا نگه داریم، البته شهید طهرانی‌مقدم نگاه خود را از نگاه مقام معظم رهبری بر پایه «ما می‌توانیم» برگرفته است. در اصل این شهید بزرگوار پامنبری مقام معظم رهبری بود که توانست به یک دانشمند برجسته تبدیل شود.

سردار بلالی با ابراز خشنودی از اینکه جمهوری اسلامی ایران به قطب موشکی منطقه تبدیل شده است، گفت: الحمدالله اکنون در حوزه‌های موشکی، پدافندی، پهپادی و عملیات هوایی سرآمد هستیم؛ یعنی تمام کارهای ساخت ماهواره را خودمان انجام داده‌ایم، خودمان پرتابش می‌کنیم و پس از قرار گرفتن در مدار تصاویرش به دست ما می‌رسد.

وی تأکید کرد: مسیری که شروع شده ما را به ارتفاعات و قله‌های بالاتر می‌رساند و ماهواره‌هایی با برد و کیفیت بیشتر را به فضا پرتاب خواهیم کرد.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم روحیه ملی و خودباوری را افزایش داد، گفت: در زمان شاه با آن همه هزینه‌ای که برای ارتش شاهنشاهی شد یک عدد موشک نداشتیم، ولی صدام از موشک بهره می‌برد؛ در واقع در گذشته با دانش ساخت موشک غریبه و ناآشنا بودیم، ولی شهید طهرانی‌مقدم کاری کرد که این دانش هم بومی شود و هم به سرآمد حوزه موشکی در منطقه تبدیل شویم.

حذف فاصله‌ میان توان توپخانه‌ای و موشکی 

سردار بلالی اظهار کرد: به جرئت می‌گویم فاصله‌ای که میان توان توپخانه‌ای و موشکی در گذشته وجود داشت امروز دیگر وجود ندارد و جبران شده است.

به گفته وی، ملت ایران در حال حرکت به سمت قله‌هاست و لازم است روش شهید طهرانی‌‍مقدم هیچ‌گاه فراموش نشود و طبق روش او به جلو پیش برویم.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: باید در حوزه علم آنقدر قوی و توسعه‌یافته شویم که کشورهای دیگر مجبور شوند برای فراگیری دانش ایرانی زبان فارسی را بیاموزند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha