اقدامات شهید طهرانی‌مقدم در عرصه میدان به تقویت دیپلماسی منجر شد
کد خبر: 4181823
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
امیر سرتیپ گلفام در گفت‌‎وگو با ایکنا:

اقدامات شهید طهرانی‌مقدم در عرصه میدان به تقویت دیپلماسی منجر شد

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه شهید طهرانی‌مقدم محصول انقلاب و دفاع مقدس بود، گفت: کاری که این شهید نجام داد باعث شد تا عرصه میدان عرصه دیپلماسی را به شدت تقویت کند.

امیر گلفام

امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: شهید طهرانی‌مقدم محصول انقلاب و دفاع مقدس بود؛ از جوانان انقلابی که در دوران دفاع مقدس ظهور و بروز پیدا کرد. در دفاع مقدس تمام نظام سلطه و هم‌قطارانشان دست به دست داده بودند تا انقلاب اسلامی را متوقف کنند ولی شهید طهرانی‌مقدم و دیگر رزمندگان با خدمتی که به انقلاب و نظام کردند اجازه تحقق خواسته دشمن را ندادند.

وی با بیان اینکه در زمان رهبری و فرماندهی امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس همه تهدیدات نظامی و دفاعی به فرصت تبدیل شدند، گفت: ایشان چنان نیروها را انسجام بخشیدند که توانستند در مقابل هجمه‌های سنگین ایستادگی کنند. مهم‌ترین قسمت دفاع مقدس، نوع انسان‌سازی آن بود طوری که امام راحل فرمودند «دفاع مقدس دانشگاه است» به عبارت بهتر ساختن انسان‌ها بر ساختن تجهیزات نظامی اولویت دارد یعنی اگر انسان‌های درست تربیت شوند قطعاً اتفاقات خوبی را در همه عرصه‌ها رقم خواهند زد.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح بیان کرد: یکی از انسان‌های خوبی که در دوران دفاع مقدس ساخته شد شهید حسن طهرانی‌مقدم بود. در دفاع مقدس به شدت در شرایط محدودیت سلاح و تجهیزات نظامی قرار داشتیم به‌ویژه اینکه از اواسط جنگ این محدودیت‌ها تشدید شد و از آنجایی که اکثر تجهیزات نظامی وارداتی بودند، افراد شریفی مانند شهید طهرانی‌مقدم ورود پیدا کردند و با نبوغ خودشان بن‌بست‌ها را شکستند و همچنین اینها چون شاگرد امام خمینی(ره) بودند فعل خواستن را صرف کردند.

شهید طهرانی‌مقدم؛ تحقق‌بخش مطالبات مردمی

امیر سرتیپ گلفام یادآور شد: زمانی‌که شهرهای ایران موشک‌باران می‌شدند و ما یک موشک هم برای مقابله نداشتیم، شهر دزفول با موشک‌های 9 متری مورد اصابت قرار می‌گرفت به حدی که این موشک‌ها چند کوچه را ویران و تعداد بسیار زیادی را به شهادت می‌رساندند. برای مقابله نیازمند موشک بودیم و مردم هم توقع داشتند و باید کاری انجام می‌شد و به همین دلیل انسان‌های مجاهد دفاع مقدسی همانند شهید طهرانی‌مقدم وارد عرصه جهاد علمی شدند و توانستند این صنعت را در کشور بومی و اولین موشک را تولید کنند و محدودیت‌ها را از بین بردند.


بیشتر بخوانید:


وی با بیان اینکه شخصیت‌هایی همچون شهید طهرانی‌مقدم را باید شخصیت‌های چندوجهی دانست، گفت: در عرصه‌های علمی و فنی هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه چیز به همت و تلاش ما بستگی دارد. شخصیت شهید طهرانی‌مقدم را باید به جوانان معرفی کرد و او الگوی بسیار خوبی برای جوانان محسوب می‌شود زیرا هم مجاهد بود، هم صنعت‌گر و هم تولیدات خاص نظامی را برای کشور به ارمغان آورد.

شهید طهرانی‌مقدم و تقویت عرصه دیپلماسی

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: کاری که شهید طهرانی‌مقدم انجام داد باعث شد تا عرصه میدان عرصه دیپلماسی را به شدت تقویت کند و لازم است جامعه بداند باید قدردان چه کسانی باشد.

وی با بیان اینکه شهید طهرانی‌مقدم تنها یک شخصیت دفاعی و نظامی نیست بلکه باید او را شخصیت روحانی، معنوی و قرآنی هم دانست، گفت: یعنی همه اینها را با هم دارد و نه‌تنها تضادی میان اینها نیست بلکه انسجام‌بخش هم هستند و به طور کلی شهید طهرانی‌مقدم را باید حاصل تلاش‌های صدبرابری دانست.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha