بیش از ۳ هزار طلبه از مدارس علمیه کرمان دانش‌آموخته شدند
کد خبر: 4183241
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

بیش از ۳ هزار طلبه از مدارس علمیه کرمان دانش‌آموخته شدند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان با بیان اینکه مجموعاً در استان ۵ هزار و ۸۱۷ طلبه داریم، گفت: یک‌هزار و ۸۴۵ نفر در حال تحصیل و ۳هزار و ۹۷۲ دانش‌آموخته مدارس علمیه استان هستند.

مرحمت محمدی مدیر حوزه‌های علمیه‌های بانوان استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، مرحمت محمدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان امروز، ۳۰ آبان‌ماه در آیین افتتاحیه چهارمین اجلاس مدیران و معاونان استانی حوزه‌های علمیه بانوان کشور در کرمان با اشاره به گستره جغرافیایی و جمعیتی استان کرمان، گفت: نسبت طلاب بانو به جمعیت بانوان استان به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۳۷ طلبه است که این نسبت در کشور ۳۲ طلبه است.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای ۲۱ مدرسه علمیه در سه سطح است، اظهار کرد: در مجموع در استان ۵ هزار و ۸۱۷ طلبه داریم که یک‌هزار و ۸۴۵ نفر در حال تحصیل و ۳هزار و ۹۷۲ دانش‌آموخته مدارس علمیه استان هستند. تعداد یک هزار و ۷۵۶ مبلغ در استان حضور دارند که ۳۹۴ مبلغ به‌صورت تخصصی در حوزه جمعیت، عفاف و حجاب، دانش‌آموزی، انقلاب اسلامی و... فعالیت می‌کنند.

محمدی آثار پژوهشی منتشر شده از سوی طلاب و اساتید استان را ۱۳۶ اثر اعلام کرد و ادامه داد: ۴۹ تشکل علمی پژوهشی با ۸۹۱ طلبه و روحانی در استان کار می‌کنند. ۱۴۱ نفر تعداد هیئت امنای حوزه‌های علمیه استان کرمان است که اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلفی انجام داده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه‌های بانوان استان در ادامه با بیان اینکه استان کرمان سرمایه‌های معنوی ارزشمندی دارد، گفت: یکی از این سرمایه‌ها علمای برجسته‌ای همچون مرحوم آیت‌الله صالحی کرمانی، آیت‌الله روحانی کرمانی، آیت‌الله حقیقی و آیت‌الله سیدیحیی جعفری بودند.

وی با اشاره  به نقش روحانیت و مردم کرمان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بیان اینکه از ۶ هزار و ۵۹۲ شهید استان کرمان ۱۲۸ نفر طلبه و روحانی و ۵۶ نفر شهدای بانو هستند، تصریح کرد: سرمایه ارزشمند دیگر این دیار بانوان تاریخ‌ساز کرمان هستند که در تمام مقاطع این سرزمین مظهر صبر، بردباری و سنبل مهربانی، پرورش دهنده مردان و بانوان تاریخ ساز بودند همچون مادر شهید سلیمانی که سرآمد بانوان تاریخ‌ساز استان کرمان شد و دلاوری تربیت کرد که فخر عالم است.

مدیر حوزه‌های علمیه‌های بانوان استان کرمان در پایان اظهار کرد: ارزشمندترین سرمایه استان که دست‌پرورده حوزه‌های علمیه و مرید ولایت بود حاج قاسم سلیمانی است که عبد خالص خداوند و خادم مردم بود و برای تمام مدیران الگو است.

انتهای پیام
captcha