حوزه‌های علمیه نقشی بی‌بدیل در پرورش سلیمانی‌ها بر عهده دارند
کد خبر: 4183261
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بانوان:

حوزه‌های علمیه نقشی بی‌بدیل در پرورش سلیمانی‌ها بر عهده دارند

حجت‌الاسلام فاضل با بیان اینکه حوزه‌های علمیه سهم بی‌بدیلی برای پرورش سلیمانی‌ها دارند، گفت: باید مردم، کشور و دولت‌ها را برای ظهور آماده کرد و حوزه‌های علمیه اولین نقش را در این آماده‌سازی برعهده دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بانوانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بانوان کشور امروز، ۳۰ آبان‌ماه در چهارمین اجلاسیه مدیران و معاونان استانی حوزه‌های علمیه بانوان کشور در کرمان، با اشاره به روایات ائمه مبنی‌ بر شناخت نفس، گفت: از رمزهای تأثیرگذاری شهید سلیمانی این است که او توانست در زمانی که خون دادن برای اسلام در حال افول بود یک نهضت و یک موجی در دنیای اسلام ایجاد کند.

وی افزود: شهید سلیمانی جایگاه و منزل عبودیت خود را شناخته بود؛ او عبد خالص خداوند بود به همین دلیل خداوند او را بالا برد. حاج قاسم در دوره‌ای که انسانیت به فنا رفته بود و در این دنیای تاریک، برای انسان و انسانیت الگو و چهره حق خواهی را روشن کرد و پرچم آن را به اهتزاز درآورد.

حجت‌الاسلام فاضل با طرح این سؤال که آیا شهید سلیمانی یک استثنا در تاریخ است و آیا می‌توان فارغ از استعدادها و عنایات خاصه انسان‌ها، در تاریخ سلیمانی‌ها را بسازیم؟ اظهار کرد: در این امر حوزه‌های علمیه سهم بی‌بدیلی دارند و حوزه‌های علمیه توانستند انسان‌های بزرگ را از قوه به فعل برسانند.

وی با گرامیداشت یاد بزرگان حوزه‌های علمیه کرمان، ادامه داد: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ منشأ اثر بودند و در هر برهه زمان عالمان تأثیر‌گذاری بوده‌اند و در سده‌های اخیر نیز هر قیام عدالت‌خواهی نام یک روحانی را با خود به همراه دارد.

حجت‌الاسلام فاضل با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل شود و زمینه‌های آن وجود دارد، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در این صحنه رسالت‌هایی بر عهده دارند. باید در مقابل ظالم ایستاد و از مظلوم دفاع کرد که سلسله جنبان این ایستادگی امام علی(ع) بود؛ شهید سلیمانی نیز اینگونه بود و حوزه‌های علمیه نیز باید چنین نقشی رقم بزنند.

مدیر حوزه‌های علمیه بانوان کشور افزود: می‌شود ظهور را رقم زد و صد البته باید مردم، کشور و دولت‌ها را برای ظهور آماده کرد و حوزه‌های علمیه اولین نقش را در این آماده‌سازی برعهده دارند.

وی عدالت و عدالت‌خواهی را گمشده نسل امروز دانست و گفت: برای اهتزار پرچم اسلام و تحقق هدف سترگ و بزرگ و رسیدن بانوان به جایگاه خود در عرصه آموزش، پژوهش، تعلیم و فرهنگ باید هماهنگ عمل کنیم. امروز قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه در کشور وجود دارد و تجمیع امکانات برای اهتزار پرچم اسلام هماهنگی بیشتری می‌خواهد و برنامه ۵ ساله مانند نخ تسبیحی است که حوزه‌های علمیه را به هم متصل می‌کنند.

حجت‌الاسلام فاضل در پایان با اشاره به ارادت شهید سلیمانی به حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: ما امروز وامدار حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) هستیم؛ از ویژگی‌های آنها دفاع به موقع از امام زمان خود بود و امیدواریم ما نیز بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و به این ساحات مقدس ادای دین کنیم.

انتهای پیام
captcha