سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد
کد خبر: 4185397
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد

با حضور معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استانی، از زحمات علی شهریارپور تقدیر و حمیدرضا منتظری به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

تکریم و معارفه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، امروز ۱۱ آذرماه در آیین تکریم و معارفه سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با حضور معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استانی، از زحمات علی شهریارپور تقدیر و حمیدرضا منتظری به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

رحمان پلیمی، معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه در این آیین با اشاره به برنامه پنج ساله هفتم، اظهار کرد: برخلاف همه فراز و نشیب‌ها در مجلس شورای اسلامی برنامه هفتم توسعه نهایی و در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان در حال طی مراحل نهایی است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: برنامه هفتم توسعه چشم‌انداز پنج ساله استان‌ها و اقتصاد کشور را ترسیم می‌کند که وظیفه مهمی را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها برعهده دارند.

پلیمی گفت: کاستی‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در قالب برنامه پنج ساله هفتم توسعه در چشم انداز میان مدت ترسیم می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مهم‌ترین خواسته دولت طی دو سال گذشته اهتمام بر خاتمه یافتن پروژه‌های نیمه تمام، توجه بیش‌تر به طرح‌های پیشرو و توازن منطقه ای است، تصریح کرد: این سه محور مهم در برنامه هفتم توسعه نیز مدنظر قرار گرفته است.

پلیمی بیان کرد: سیاست‌های مالیاتی فشار مالیاتی نیست، بلکه دستیابی به بخشی است که در دسترس نبوده و این مهم تا به امروز محقق شده است.

وی در خصوص انتصابات، تصریح کرد: ایجاد ثبات در همه ارکان سازمان از جمله سیاست‌های مدنظر است، در صورت لزوم براساس ارزیابی عملکرد مدیر جدید جایگزین مدیر قبلی می‌شود اما اصل استفاده از مدیران بومی است، در غیر این صورت و با در نظر گرفتن شرایط از سایر استان‌ها نیز برای مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استفاده می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه؛ مغز متفکر مدیران استان

در ادامه، حمیدرضا منتظری، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، پیش از بعد دنیوی باید اخلاص و حق‌الناس را نیز در بر داشته باشد.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مغز متفکر، خلاق و تصمیم‌گیری برای مدیران ارشد نظام است و آنچه در سازمان برنامه و بودجه مهم بوده شناخت به همراه دانش است.

منتظری اتکا بودجه به درآمدهای پایدار و نبود وابستگی بودجه به نفت، شفافیت و اطلاع‌رسانی در مصارف بودجه، اصلاح کمتر قوانین دائمی را از جمله مواردی مطرح کرد و گفت: باید این مسائل در خصوص بودجه مورد توجه قرار گیرند.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید در بستر الکترونیکی مخزنی را برای ثبت ایده‌ها از سوی مردم فراهم کند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رعایت عدالت اداری، تصریح کرد: این موضوع مدنظر رئیس جمهور قرار دارد، البته در سطح استان رعایت عدالت از مؤلفه‌های مهم تخصیص اعتبارات است، همچنین استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید، علما و تشکل‌های خصوصی در زمینه توسعه استان باید مدنظر قرار گیرد.

منتظری استفاده از نیروهای جوان، ایجاد نظام انگیزشی برای کارکنان و پرهیز از حواشی، توجه به آموزش هدفمند، مستمر و مؤثر کارکنان دولت با رویکرد توانمندسازی، احصا و اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه تمام عمرانی براساس میزان پیشرفت، توسعه و نیاز بودجه‌ای، اتکا به بخش خصوصی، جذب سرمایه‌گذار و هلدینگ های مهم به استان، نظارت مستمر و مؤثر به صورت میدانی از پروژه‌ها و توجه به بودجه‌ها بر مبنای عملکرد، تدوین شناسنامه برای استان و شهرستان‌ها را از موارد مورد توجه برشمرد.

وی بیان کرد: هرگونه اقدام در سازمان باید براساس ملاحظات، مقررات و با رعایت همه موازین و هماهنگی‌های قانونی توسط تیم کارشناسی انجام شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی رشد، توسعه و بالندگی در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، البته اگر حمایت‌های لازم نباشد، نمی‌توان با استان‌های قوی رقابت کرد که درخواست می‌شود به این استان از حیث منابع توجه بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha