غفلت در امور تربیتی به جامعه آسیب می‌زند
کد خبر: 4186197
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
امام جمعه تکاب:

غفلت در امور تربیتی به جامعه آسیب می‌زند

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی با بیان اینکه غفلت در امور تربیتی موجب آسیب جدی به جامعه می‌شود، گفت: هم‌افزایی و همفکری مدیران مدارس علمیه و آموزش و پرورش برای رسیدن به یک نقطه‌نظر واحد فرهنگی امری ضروری است؛ کار تربیتی باید با برنامه و همکاری صورت بگیرد.

حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب، 14 آذرماه در جلسه شورای همکاری آموزش و پرورش و مدرسه علمیه تکاب اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید به‌صورت منظم و مسلح به علم و اخلاق در میدان تربیت حضور داشته باشند.

وی افزود: مدیران آموزش و پرورش باید فضای حضور طلاب و روحانیون انقلابی و دلسوز در مدارس را بیش از پیش فراهم کنند؛ گفتنی است که در این دو سال اخیر حضور روحانیت در مدارس در قالب طرح امین رونق گرفته و انتظار می‌رود مدیران نسبت به این مسئله بیش از گذشته توجه کنند. 

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: هم‌افزایی و همفکری مدیران مدارس علمیه و آموزش و پرورش برای رسیدن به یک نقطه‌نظر واحد فرهنگی امری ضروری است و کار تربیتی باید با برنامه و همکاری صورت بگیرد، چراکه غفلت در امور تربیتی موجب آسیب جدی به جامعه می‌شود. همان‌گونه که مقام معظم رهبر فرمودند: «مهم‌ترین و اولین اولویت حوزه‌های علمیه کار تبلیغی است»، مدارس علمیه تکاب هم در این راستا حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مسئله تبلیغ در کشور نگران هستند و لازم است از لحاظ کمی و کیفی مسئولان مربوطه در امر تبلیغ کار کنند، گفت: دشمنان انقلاب دنبال فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب و اسلام هستند و اگر خلئی در مدارس و امر تبلیغ مشاهده کنند به سرعت ورود خواهند کرد که سال گذشته در جریان اغتشاشات نیز دیدیم چگونه از این خلأهایی که در سال‌های گذشته در آموزش و پرورش به‌وجود آمده بود استفاده کردند.

امام جمعه تکاب بیان کرد: یکی از راه‌های تربیت نیروی انقلابی و مؤمن در مدارس، اجرا کردن سند تحولی آموزش و پرورش است که باید مدیران نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند و لازم است دروس دینی به متخصصان امر سپرده شود، زیرا تدریس این دروس توسط افراد غیر متخصص ضربه به بنیان‌های دینی دانش‌آموزان است. 

وی گفت: حضور علمای دینی و مبلغان در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آگاه‌سازی و رفع شبهات باید برعهده آن‌ها باشد تا نسل جدید با سلاح آگاهی به جنگ دشمنان بروند.

انتهای پیام
captcha