جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یزد به نام سردار دلها مزین شد
کد خبر: 4188589
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یزد به نام سردار دلها مزین شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه امسال جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مزین شد، از اعطای جایزه ویژه سردار سلیمانی به بهترین قصه‌ خبر داد.

فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانبه گزارش ایکنا از یزد، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امروز، 27 آذرماه در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی استان یزد گفت: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در پایتخت قصه و قصه‌گویی برگزار می‌شود که این مهم گامی به جلو است و امیدواریم مقدمات ثبت جهانی قصه و قصه‌گویی ایرانی را با این حرکت فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 17 هزار نفر در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ثبت‌نام کردند که بیشترین میزان مشارکت در جشنواره قصه و قصه‌گویی در تاریخ ایران محسوب می‌شود بیان کرد: امسال جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مزین شد و لذا جایزه ویژه سردار سلیمانی به بهترین قصه در این موضوع اختصاص می‌یابد.

فلاح با اشاره به اینکه برای نخستین بار جایزه جهانی در پایتخت قصه ایران به بهترین برگزیده اهدا خواهد شد و لذا گامی برای ثبت جهانی قصه‌گویی رقم می‌خورد گفت: اگر از بخش‌های بی‌معنا و بی‌خاصیت زندگی، قطعه‌ها را حذف کنیم قصه‌ها در زندگی باقی می‌ماند و این بخش‌ها قابلیت نقل و روایت برای دیگران پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: قصه بهترین چیزی است که می‌تواند به کودکان و نوجوانان معنا بخشد چرا که با ابزار قصه برای آموختن بهره می‌بریم و تنها چیزی است که می‌تواند حواس انسان‌ها را به خود جلب کرده و بدون خستگی، ساعت‌ها با قصه‌ها سر کنیم. قصه نه تنها می‌تواند انسان‌ها را بزرگ کند بلکه امروز در دنیا و با قصه، کسب و کارها بزرگ می‌شود، بنابراین امسال در جشنواره بخش ویژه‌ای برای پیشرفت و اراده و کسب و کارها در نظر گرفته شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به اینکه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با موضوع و شعار «با قصه لبخند بسازیم» برگزار می‌شود بیان کرد: به دنبال این هستیم تا قصه را عمومی‌سازی و مردمی‌سازی کنیم و قصه به نهاد خانواده‌ها برگردد و خانواده برای تعلیم و تربیت فرزندان از این ظرفیت مهم استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha