ضررهای تجرد برای نسل جوان بیان شود
کد خبر: 4188730
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
نماینده ولی‎فقیه در لرستان تشریح کرد:

ضررهای تجرد برای نسل جوان بیان شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در بیان راهکارهای افزایش جمعیت و فرزندآوری، گفت: نخبگان در نشست‌های تخصصی ضرر و زیان تجرد و ازدواج در سنین بالا را برای نسل جوان بیان و آنان را تشویق به ازدواج و فرزنددار شدن کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانحجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی، مهمترین کارکرد خانواده، حفظ نسل و بقاء بشر و تربیت فرزندان صالح است، گفت: خانواده‌ای که بر اساس نظام قانون و مشروعی که وجود دارد، نسل بشر را حفظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه البته در برخی از کشورهای غربی، یکی از عوامل کاهش جمعیت را با پوشش رفاه و راحت‌طلبی داشتن فرزند کمتر قرار می‌دهند، افزود: از آنجایی‌که ازدیاد جمعیت و داشتن فرزندان باعث اقتدار و امنیت ملی است، اما آنها، این موارد را تحت شعاری مانند «فرزند کمتر زندگی بهتر» نفی می‌کنند.

شاهرخی در رابطه با نتایج کمبود فرزند، ادامه داد: نتیجه کمبود فرزند نهایتاً منجر به این می‌شود که حیواناتی را در منزل نگهداری کنند، تا این خلاء و کاستی را به این ترتیب جبران ‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: البته نگهداری حیوانات در منزل خودش آسیب‌های جداگانه‌ای را در بر دارد، چراکه حقوق حیوانات ضایع و هم آسیب‌هایی به فرد، خانواده و اجتماع وارد می‌شود، ولی نکته اصلی و فلسفه وجودی خانواده حفظ و بقای نسل بشر و تربیت فرزندان صالح است.

وی به ارتباط بین امنیت و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: بستر ضریب امنیتی یک کشور با ازدیاد جمعیت فراهم می‌شود، کشوری که می‌خواهد در امنیت کامل و پایدار اداره بشود، نیازمند جمعیتی متناسب با آن ظرفیت کشور است به عنوان مثال حداقل ظرفیت کشور ما ۱۵۰ میلیون نفر است که به راحتی امکانات کشور به آنها تعلق می‌گیرد و می‌توانند از آنها استفاده کنند، ما در همین لرستان ۳ درصد سنگ‌های تزیینی دنیا را داریم.

شاهرخی با بیان اینکه جمعیت ایران یک درصد از جمعیت جهان است و اگر ایران ما یک درصد سنگ‌های تزیینی دنیا را داشته باشد یک معدل مناسبی است، اظهار کرد: این نشان دهنده این است که این امکانات، برای حفظ و افزایش جمعیت در استان ما و در کلیه استان‌ها فراهم می‌باشد.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: نیروی انسانی متعهد، متخصص، دانا و با تجربه، خاستگاهش آن جمعیت زیادی است که بتواند نیروهای فراوان، مدیر و مدبر را تحویل جامعه بدهد، بنابراین امنیت و اقتدار ملی و استحکام درونی و قدرت نظام در یک کشور از مسیر جمعیت زیاد به دست می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه شعار «ایران قوی و زندگی بهتر همراه با پیشرفت و فرزندان صالح و بیشتر»، باید جایگزین شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» شود، در بیان راهکارهای افزایش جمعیت، گفت: اولین راهکار افزایش جمعیت و فرزندآوری، تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده است، که این تشویق به چه شکلی باشد قابل بحث است.

شاهرخی افزود: تشویق دختران و پسران در سنین مناسب به ازدواج بسیار حائز اهمیت است، چون بالا رفتن سن ازدواج در جامعه آسیب‌‌هایی را به همراه دارد و ضرورت دارد نخبگان آگاه، دانا و متخصص در نشست‌های تخصصی ضرر و زیان تجرد و ازدواج در سنین بالا را برای دختران و پسران بیان کنند، چون بعضی از این ضررها جبران‌ناپذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان دومین راهکار برای افزایش جمعیت و فرزندآوری را افزایش امیدآفرینی به آینده شغلی برای جوانان دانست و ادامه داد: چون خانواده‌ها و نسلی که قرار است ازدواج کنند نگران آینده شغلی هستند، باید امیدآفرینی و اعتمادآفرینی کرد که در این راستا کارهایی را دولت شروع کرده و خدمات خوبی را ارائه داده است که البته با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و باید این محدودیت‌ها کمتر شود و بر کمیت و کیفیت آن افزوده شود.

وی اضافه کرد: سومین راهکار برای افزایش جمعیت و فرزندآوری این است که رسانه‌ها با کارهای هنرمندانه با راهنمایی دانشمندان و علمای دینی فرهنگ جهاد فرزندآوری را تبلیغ نمایند و به عنوان جهاد اجتماعی فرهنگ‌سازی شود چراکه این‌ها در سبک زندگی اسلامی مؤثر است.

انتهای پیام
captcha