خدمت به مردم بالاترین امر به معروف است
کد خبر: 4190204
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

خدمت به مردم بالاترین امر به معروف است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی با اشاره به اینکه بالاترین امر به معروف در این موقعیت حساس خدمت به مردم است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها، مسئولان و مدیران با توجه به آیین‌نامه‌هایی که دارند، باید در راستای عملیاتی شدن ارزش‌های دینی و اسلامی از جمله حجاب و عفاف اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان عصر سه‌شنبه، پنجم دی‌ماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با تسلیت شهادت سردار رشید اسلام، شهید سید رضی موسوی، از مستشاران نظامی در کشور سوریه، که توسط اسرائیل به درجه رفیع شهادت نائل شد، گفت: در قرآن کریم حدود۲۰ آیه به صورت مستقیم به امر معروف و نهی از منکر، اشاره کرده است و همین موضوع برای اهمیت آن کافی است.

وی افزود: علاوه بر ابواب مختلف و گوناگونی که هم در فقه و هم در کتب جامع احادیث در این خصوص داریم، اموری همانند، تحصیل، تهذیب، تدریس، تعلیم و تربیت نیز از مصادیق فریضه امر به معروف هستند.

شاهرخی با اشاره به گزارشات ارئه شده توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: باید اقدامات ایجابی، با هم‌افزایی، هماهنگی و همدلی همچنان مستمراً ادامه پیدا کند و اقداماتی که جنبه سلبی دارد بر اساس قانون و آیین‌نامه صورت بگیرد.

نمانیده ولی‎فقیه در لرستان اضافه کرد: همه دستگاه‌ها، مسئولان و مدیران در باب امر به معروف و نهی از منکر در بخش دولتی،‌ به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی با توجه به آیین‌نامه‌هایی که دارند، باید در راستای عملیاتی شدن ارزش‌های دینی و اسلامی از جمله عفاف و حجاب اقدامات لازم را انجام دهند.

شاهرخی با اشاره به اینکه بالاترین امر به معروف در این موقعیت حساس خدمت به مردم است، اظهار کرد: از همه دستگاه‌ها درخواست می‌کنم، اقدامات‌ و خدمتگزاری خود را با محوریت عدالت، نفی تبعیض، نفی توصیه‌های فراقانونی، خدمتگزاری خود را گسترش بدهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: دادستانی، مجموعه فراجا، قوه قضائیه و مؤسسات فرهنگی، دینی، تبلیغی، با جدیت در مسائل گوناگون ورود کرده‌اند و هرگونه ترک فعلی را به جد پیگیری می‌کنند و نسبت به فعالیت‌های سلبی و ایجابی اقداماتی دارند که امیدوارم این موارد به شکل مستمر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha