تحقق تمدن نوین اسلامی با تربیت سردار سلیمانی‌ها
کد خبر: 4191084
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
مسلمی نائینی بیان کرد:

تحقق تمدن نوین اسلامی با تربیت سردار سلیمانی‌ها

رئیس جهاددانشگاهی در کنگره علمی، فرهنگی سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس با تأکید بر تبیین ویژگی‌های تمدن اسلامی، گفت: اگر مثل سردار سلیمانی را تربیت کنیم، تمدن نوین اسلامی محقق می‌شود.

مسلمی نائینیبه گزارش خبرنگار ایکنا، کنگره علمی فرهنگی سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، با محور ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی امروز یک‌شنبه ۱۰ دی ماه به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور با حضور جمعی از دانشجویان خارجی مقیم ایران در پژوهشگاه فرهنگ و هنر برگزار شد.

این کنگره با پخش زنده از مزار سردار سلیمانی که گروه‌های مختلف از داخل و خارج از کشور در آستانه سالروز شهادت ایشان بر سر مزار سردار سلیمانی حضور داشتند، آغاز شد.

در ادامه مراسم حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، سالگرد شهادت سردار دل‌ها و ابومهدی المهندس را تسلیت گفت و با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد وفات آیت‌الله مصباح و دکتر کاظمی آشتیانی که پرچم ایران را در حوزه‌های سلول‌های بنیادی برافراشت، هستیم، گفت: جهاددانشگاهی از نهادهای انقلابی است که نهالی کوچک بود و اکنون به درختی قدرتمند تبدیل شده است که یکی از شاخه‌های آن کاظمی آشتیانی است.

وی یاد و خاطره شهدای جهاددانشگاهی را نیز گرامی داشت و گفت: یکی از وظایف تحصیل‌کردگان جامعه این است که به تبیین ویژگی‌های تمدن اسلامی بپردازند. اگر مثل سردار سلیمانی را تربیت کنیم، تمدن نوین اسلامی محقق می‌شود.

در ادامه پرچم فلسطین به عنوان نماد دفاع از مردم غره توسط ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران به حجت‌الاسلام خداداده، رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد و مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی اهدا شد.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه یکی از افراد ممتاز که تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بوده و فعالیت‌های زیادی در خارج داشتند شهید سلیمانی بودند، گفت: شهید سلیمانی یکی از افراد ممتاز در مقاومت و فعالیت برون‌مرزی ایران بود. وظیفه سپاه قدس برون‌مرزی است و بیشترین رابطه حاج قاسم با گروه‌های مقاومت بود. ایشان دارای آگاهی عظیمی بودند، اخلاص زیادی داشتند و با جنبش‌های مقاومت در عراق، لبنان، فلسطین و ..‌. همکاری داشتند.

وی ادامه داد: جنبش‌های مقاومت اسلامی فقط در زمینه نظامی فعالیت ندارند و در حوزه‌های مختلف فعال هستند. ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم دین خدا را اقامه کنیم و کاری کنیم امت اسلامی متحد شود و تمام توانمندی و قدرتمان را علیه دشمن جمع کنیم. این دوره، دوره حساس و دشواری است و دشمنان ما زیاد و قدرتمند هستند. غربی‌ها در دو قرن گذشته توانمندی زیادی به دست آورده‌اند، قدرتشان را علیه امت اسلامی جمع کرده‌اند و با این قدرت رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد کردند که جهاد در این راه، نیازمند اخلاص و مقاومت است. 

ارسالی/ تبیین ویژگی‌های تمدن اسلامی وظیفه تحصیلکردگان است
 
ابوشریف افزود: آمریکا به عنوان نوک پیکان دشمنی با امت اسلامی در سال، ۸۰۰ میلیارد دلار بودجه دفاعی دارد که ۱۶ برابر کل بودجه ایران است. آمریکا تمام قدرت خود را علیه امت اسلامی به کار گرفته اما به رغم تمام اقدامات شکست خورده است. آمریکا علی رغم جنگی که در عراق به راه انداخت نتوانست طرح خاورمیانه جدید را محقق کند بعد به افغانستان حمله کرد اما با مقاومت امت اسلامی با شکست مواجه شده است. در این مسیر نقش سردار سلیمانی بزرگ بود. ایشان دو ویژگی آگاهی و اخلاص را داشتند و تلاش کردند امت را دور هم جمع کرده و با دشمنان مقابله کنند و بر اساس مکتب امام ترسیم کردند که غرب دشمن ما در خارج و اسرائیل دشمن منطقه‌ای ما است.

روز قیامت سؤال اول این است که برای قدس چه کرده‌اید

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی همیشه تلاش کردند به مسلمانان بفهمانند همه در برابر آمریکا به عنوان دشمن جهانی و اسرائیل به عنوان دشمن منطقه‌ای باید با هم متحد شویم. مسئله فلسطین اولویت سردار سلیمانی در همه سطوح بودند. در آخرین صحبتی که با ایشان داشتم، سردار سلیمانی گفتند اولین سؤال در روز قیامت این است که برای قدس چه کردید؟ ما جنبش‌ها و گروه‌های سیاسی زیادی داشتیم اما همه در پیچ و خم سیاسی و دینی گم شدند اما حاج قاسم یک قبله سیاسی داشت و در همه حرکت‌های سیاسی و غیر سیاسی خود یک محور داشت که آن قبله و محور، قدس بود‌.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: سردار سلیمانی نماینده و سمبل تمدن اسلامی بودند. باید ویژگی‌های تمدن اسلامی را بشناسیم که بر وحدانیت و وحدت و ارزش‌های انسانی مبتنی است. ما مانند غربی‌ها نیستیم که مادیات تنها اصول آن‌ها است‌. سردار تلاش کردند امت اسلامی و خیزش امت را محقق کنند و در مسیر تبدیل به بهترین امت جهان قرار دهند. اکنون در دوره دشواری قرار داریم و مردم فلسطین در برابر جنایات زیادی قرار دارند لذا باید در برابر اسرائیل ایستادگی کنیم.

پنج درصد مردم فلسطین تاکنون شهید و مجروح شده‌اند

وی اظهار کرد: پنج درصد مردم فلسطین تاکنون شهید و مجروح شده‌اند. در طول تاریخ هیچ مردمی چنین ظلمی را متحمل نشده‌اند اما مقاومت و صبر ادامه دارد تا امت اسلامی را احیا کند.

حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد نیز با تأکید بر جایگاه مساجد در تربیت مسلمانان مقاوم، این سؤال را مطرح کرد که چه چیزی توانسته مردم فلسطین و غزه را حفظ کند به غیر از ایمان و تربیت مسجدی و افزود: تلاش دشمن بر این بوده که فرصت‌های ما را به تهدید تبدیل کند. سال ۹۶ سردار سلیمانی برای منتخبی از ائمه جماعات سخنرانی داشتند‌. در آن زمان شهید حججی به تازگی شهید شده بود. در آن مراسم سردار به عکس شهید حججی اشاره کرد و گفت: در این تصویر هم قاتل و هم مقتول هر دو محصول تربیت مسجدی هستند یکی مسجدی که بر مبنای تقوا بنا شده و دیگری مسجد ضرار که اگر مسجد بر اساس تقوا بنا شود، اشک‌ها و ضجه‌های مادرانی که فرزندشان را از دست دادند به شکر تبدیل می‌شود.

وی افزود: مطمئناً خدای تبارک و تعالی آنچنان بر قلب‌های مؤمنان حکمرانی می‌کند که بتوانند در مقابل سختی‌های بزرگ بایستند و در برابر تمام دنیا صبرشان را به رخ بکشند. اگر کار انسان‌سازی و تربیت را در مساجد جدی بگیریم، نتیجه آن ایستادن در برابر دشمن است. 

سخنرانی نزار سعید از لبنان و ام عباس از مزار ابومهدی المهندس در عراق نیز بخش پایانی این مراسم بود. 
انتهای پیام
captcha