واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه عمومی در سقز
کد خبر: 4191671
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه عمومی در سقز

شهردار سقز از واگذاری زمین به همت شهرداری برای ساخت کتابخانه عمومی در این شهر خبر داد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های فرهنگی در شهر سقز خواهد بود.

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش یکنا از کردستان، ارسطو گویلی، شهردار سقز امروز، 13 دی در دیدار با معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به واگذاری یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در سقز گفت: مساحت احداث زمین این کتابخانه عمومی  500 متر مربع است.

وی با بیان اینکه سقز دومین شهر پرجمعیت استان کردستان است، افزود: این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و دارای مردمی بسیار کتاب دوست است و و کتابخانه‌های موجود دراین شهر پاسخگوی نیازهای آن‌ها نیست.

شهردار سقز با اشاره به فعالیت دو باب کتابخانه عمومی در شهر سقز، بیان کرد: فاصله این دو کتابخانه از هم بسیار کم است و به منظور دسترسی عمومی مردم به کتاب و کتابخانه باید زیرساخت های کتابخوانی را در این شهر توسعه داد.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری سقز به عنوان حامی کتابخانه‌های عمومی، یکی قطعه زمین با موقعیت بسیار عالی به منظور ساخت کتابخانه تعیین کرده است و باید هرچه سریع‌تر کارهای اداری و اقدامات اولیه به منظور تسریع در کلنگ‌زنی و ساخت پروژه انجام شود.

گویلی با تقدیر از نقش خیرین سقزی در کمک به رفع مشکلات و توسعه شهری، گفت: خوشبختانه خیرین در این شهرستان بسیار علاقمند به مشارکت در اجرای طرح های مختلف، آموزشی، فرهنگی، پزشکی هستند و این امر فرصت بسیار خوبی به منظور استفاده از مشارکت آن‌ها در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: با این حال شهرداری سقز، حمایت از کتابخانه‌های عمومی را از اولویت های فرهنگی خود می داند و در این راستا پشتیبان همیشگی کتابخانه‌های عمومی است.

معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت های شهرداری سقز از کتابخانه‌های عمومی، گفت: حمایت‌ها و توجه ویژه شهردار سقز به مقوله فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان در برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی و همچنین خدمات رسانی به عموم مخاطبان در استان وضعیت مطلوبی دارند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی با اشاره به زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان 24 هزار و 300 متر مربع است و به ازای هر 100 نفر از جمعیت 5/1 مترمربع فضا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این نهاد فرهنگی به منظور توسعه  زیرساخت‌ها نیاز به حمایت مسئولان و خیرین دارد، افزود: نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست و همگان باید به این مهم توجه داشته باشند.

حسنی‌خونسار یادآور شد: کردستان در بیانات مقام معظم رهبری با عنوان استانی فرهنگی نام برده شده است و وظیفه مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگ، توجه به ظرفیت های استان و زمینه سازی برای رشد شاخص‌های فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha