تبیین فرهنگ حجاب در 3 کافه ویژه بانوان
کد خبر: 4192730
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

تبیین فرهنگ حجاب در 3 کافه ویژه بانوان

مسئول معاونت اجتماعی سپاه قم از راه‌اندازی سه کافه ویژه بانوان و دختران در این شهرستان خبر داد و گفت: در این کافه‌ها برنامه‌های فرهنگی برای دختران و بانوان اجرا می‌شود که برنامه ویژه آن نیز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

کافه بانوانمسئله روشن‌گری در مورد نوع پوشش، چنان اهمیتی دارد که صبغه دینی به خود می‌گیرد و می‌توان با عنایت به آن، نگرش فکری و اعتقادی افراد و گروه‌ها را تعیین کرد. زمانی که از نیازها و ضرورت‌های وجود آدمی سخن گفته می‌شود، داشتن پوشش و لباس نیز در کنار خوراک و مسکن به عنوان یکی از ملزومات زندگی آدمی همیشه مورد توجه بوده است.

امروز یکی از فعالیت‌های مهم گروه‌های جهادی کشور، حرکت در مسیر جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب است. مقوله حجاب و عفاف که مورد تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب قرار گرفته، نیازمند تبیین دقیق، علمی و دینی از سوی کارشناسان و جهادگران است تا دختران و بانوان جامعه به خوبی در جریان آثار و فواید رعایت حجاب قرار گیرند. 

مهدی علی‌بابائی، مسئول معاونت اجتماعی سپاه قم در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره برنامه‌‌های فرهنگی ویژه ایام ولادت حضرت زهرا(س) و نیز سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این ایام، اعطای هدایا به خانواده‌های مددجویان ترک اعتیاد شهرستان به نیت شهید سلیمانی بود که با استقبال فراوان خانواده‌های مددجویان نیز مواجه شد.

وی با اشاره به فعالیت دین‌پایه یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان قم تصریح کرد: در ایام ولادت حضرت زهرا(س) و نیز سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، بنا بر این شد تا نفرات حاضر در کمپ نسبت به نامه‌نگاری و ارسال دل‌نوشته به مادران و همسران خود اقدام کرده و از ایشان دلجویی کنند.  

علی‌بابائی در ادامه بیان کرد: طی اجرای این برنامه، نامه‌های آماده شده که همراه با کارت‌پستالی مزین به چهره شهید سلیمانی تهیه شده بود، همراه با شاخه گل و برخی از اقلام ویژه فرهنگی از سوی پنج گروه فرهنگی به خانواده‌های مددجویان اعطا شد. 

مسئول معاونت اجتماعی سپاه قم اظهار کرد: بسیاری از این خانواده‌ها بعضاً سال‌هاست که از سوی مددجویان این کمپ اعتیاد مورد آزار و اذیت روحی و روانی قرار داشته‌اند و بنای ما برای اجرای برنامه این بود که بتوانیم قطره‌ای از ناراحتی‌های ایشان را کاهش دهیم.  

وی در ادامه سخنان خود افزود: زمانی که این برنامه اجرا شد و نامه‌های مددجویان به دست خانواده ایشان رسید، بازخوردهای بسیار مثبت و خوبی از ایشان گرفته شد که ما را مشتاق به تداوم چنین برنامه‌هایی برای مددجویان کرد. شرایط به گونه‌ای بود که برخی از مددجویان برای اولین بار بود که چنین کاری انجام داده و عواطف و احساسات پاک خود را به خانواده نشان می‌دادند.  

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی که در شهرستان قم اجرا شده، ایجاد سه کافه ویژه دختران و بانوان است. طبق این برنامه، دختران و بانوان بدحجاب و کم‌حجاب به این کافه‌‌ها دعوت شده و برنامه‌های ویژه فرهنگی از سوی کارشناسان برای ایشان به ویژه در حوزه عفاف و حجاب ارائه می‌شود تا با زوایای این مقوله دینی و تأثیرات اجتماعی و روانی آن آشنا شوند.    

علی‌بابائی با اشاره به اینکه این برنامه از سوی معاونت اجتماعی سپاه قم اجرا شد، بیان کرد: در این ایام برنامه‌های دیگری در سطح استان قم اجرا شد که یکی از آن‌ها ویژه‌برنامه دختران حاج قاسم بود. طی اجرای این برنامه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان قم پیگیری شد. در این راستا میزهای مهربانی در نقاط مختلف استان قم برپا شد و گرو‌ه‌های آموزش دیده در این زمینه با اعطای هدایا به دختران و بانوان کم‌حجاب و بدحجاب آن‌ها به رعایت حجاب دعوت می‌کردند.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه قم تصریح کرد: برپایی میزهای مشاوره برای دختران بدحجاب نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در این ایام اجرا شد. طی اجرای این برنامه نیز گروه‌‌های آموزش دیده از بانوان جهادی نسبت به ارائه مشاوره‌های دینی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی به بانوان و دختران بدحجاب اقدام کردند که این برنامه نیز بازخورد خوبی در میان بانوان شهرستان قم داشته است. 

انتهای پیام
captcha