آزادی ۱۸۹ زندانی به‌همت ستاد دیه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4193035
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
از ابتدای سال انجام شد

آزادی ۱۸۹ زندانی به‌همت ستاد دیه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری در نشست اعضای ستاد دیه استان با رئیس‌ کل دادگستری استان از آزادی ۱۸۹ نفر زندانی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

آزادی زندانیان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، اولین نشست اعضای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲، امروز ۱۹ دی‌ماه در محل سالن کنفرانس اداره‌کل دادگستری استان برگزار شد.

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در این نشست طی گزارشی از آزادی ۱۸۹ نفر زندانی در سال 1402 به همت ستاد دیه استان خبر داد و گفت: مجموعه بدهی این زندانیان مبلغ ۲۵۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز پرونده ۱۰۹ نفر زندانی با مجموع بدهی ۱۹ میلیارد و 350 میلیون تومان در ستاد دیه استان در حال پیگیری است و امیدواریم با صلح و سازش، گذشت شکات و کمک‌های خیران بتوانیم زمینه آزادی این افراد را فراهم آوریم.

حیدری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیارد تومان از سوی مردم در جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان کمک شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز مبلغ ۲ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان در قالب جشن‌های گلریزان جمع‌آوری شده است. 

وی افزود: علاوه بر این مبلغ، یک میلیارد تومان نیز در طول ماه‌های گذشته جمع آوری و ۱۵ میلیارد تومان نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری برای کمک به پرداخت بدهی محکومان مالی تخصیص یافته است.

در این نشست محمد رزم، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در جشن‌های گلریزان باید از ظرفیت‌های صدا و سیما و نهادهای مختلف برای تهییج افکار عمومی نسبت به اقدام خداپسندانه آزادی زندانیان استفاده شود، تأکید کرد: با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه و ایام ماه مبارک رمضان، لازم است زمینه برگزاری جشن‌های گلریزان با مشارکت حداکثری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فراهم شود.

وی گفت: در همین راستا باید مکاتبات لازم با استانداری، فرمانداری‌ها و دفاتر امامان جمعه انجام شود تا مقدمات برگزاری باشکوه جشن‌های گلریزان و جذب هرچه بیشتر کمک‌های خیران صوررت پذیرد.

انتهای پیام
captcha