برنامه‌های دهه فجر پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد
کد خبر: 4196299
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

برنامه‌های دهه فجر پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد

غلامعلی حیدری با تأکید بر اینکه در دهه فجر از فرصت در اختیار برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده شود، گفت: در این ایام امیدآفرینی از طریق جهاد تبیین با زبان هنرمندانه و با استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد اتفاق بیفتد، البته برنامه‌های این ایام باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، روز گذشته، هفتم بهمن‌ماه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: روزهای باقیمانده تا پایان سال برای کشور و استان بسیار مهم بوده و از جمله اینکه دهه فجر را در پیش داریم، رخداد بسیار مهم دیگر عرصه حساس و مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که باید اهتمام ویژه و مراقبت جدی در این راستا انجام شود.

حیدری ادامه داد: ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت و زمان طلایی برای تشریح آرمان‌های انقلاب و بیان دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است، باید از همه ابزار و توان برای شناساندن گفتمان امامین انقلاب در دهه فجر و مبانی انقلاب استفاده شود، از طرفی وصیت‌نامه و صحیفه امام(ره) و بیانیه گام دوم انقلاب منابع خوبی برای شناخت راه انقلاب هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دهه فجر از فرصت در اختیار برای تبیین دستاوردهای انقلاب برای کارکنان هر اداره و آحاد مردم استفاده و برشی از دستاوردهای انقلاب بیان شود، تصریح کرد: دشمن در حال مأیوس‌ کردن مردم به خصوص نسل جدید است که لازمه مقابله با این تلاش دشمن، جهاد تبیین و امیدآفرینی از طریق بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است. هر مسئولی در حوزه کاری خود دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب را بیان کند، باید در این ایام نشست چهره به چهره با مردم در مساجد صورت گیرد و مسائل تبیین شود.

حیدری بیان کرد: با توجه به اینکه دهه فجر، فجر انقلاب است باید همه ادارات، بانک‌ها و شهرداری‌ها نسبت به آذین‌بندی در این ایام اقدام کنند، از طرفی امید آفرینی از طریق جهاد تبیین با زبان هنرمندانه و با استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد اتفاق بیفتد، البته برنامه‌های این ایام باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به روز چهارمحال و بختیاری گفت: برای اولین‌بار این اتفاق قرار است رقم بخورد و هر شهرستان باید از این فضا برای عرصه مهم انتخابات استفاده کند و فضای نشاط، امیدآفرینی و فضاسازی برای انتخابات صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه راهبرد اصلی نظام و دولت بحث مهم انتخابات است، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری انتخابات به‌عنوان شب قدر نظام جمهوری اسلامی است که برای آینده، تحول، امیدآفرینی و پاسخگویی به دشمن بسیار کارساز است، بنابراین لازم است هرچه پرشورتر برگزار شود.

وی بیان کرد: باید همه ظرفیت استان و شهرستان‌ها برای بحث انتخابات پای کار بیایند و همه در این راستا کمک کنند، زیرا چشم دوست و دشمن به این اتفاق مهم است، یعنی باید انتخابات در تراز گام دوم انقلاب و امامین انقلاب برگزار شود.

حیدری توضیح داد: راهبرد دشمن تعلیق، تعویق، تحریف و تضعیف انتخابات است و از همه امکانات و توان برای این راهبردها استفاده می‌کند، گرچه امروز با دشمنی مسلح مواجهیم که میلیاردها برای نشر دروغ، تخریب، تهمت و رونق فساد هزینه می‌کند، بنابراین راهبرد دشمن مشارکت ضعیف مردم و تکنیک دشمن بزرگنمایی نقاط ضعف کشور است که در این راستا افکار عمومی را عصبانی کرده که پای صندوق‌های رأی نروند.

وی ادامه داد: ما باید در مقابل تکنیک دشمن تلاش کنیم و نقاط قوت را پیش ببریم، زیرا تکنیک دشمن طراحی دروغ بزرگ است که صندوق‌ها هیچ تأثیری در سرنوشت کشور ندارند و از تمام ابزار استفاده می‌کند، بنابراین باید دروغ بزرگ دشمن را خنثی کنیم زیرا صندوق‌ها تأثیر بسزایی در سرنوشت کشور دارند و باید اقداماتی که طی دو سال توسط دولت انجام شده نیز بیان شود.

حیدری گفت: باید دستگاه‌ها از هر وزارتخانه با توجه به واریز اعتبارات سفر این اعتبارات را مطالبه‌گری کنند، همچنین  موافقت‌نامه‌ها و مناقصات از اکنون انجام شود، از طرفی بحث استان‌های زاگرس نشین فرصت خوبی است که باید مصوبات و سهم دستگاه‌ها از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اخذ شود.

وی در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌ها باید نسبت به انتخابات کاملاً بی‌طرفانه عمل کنند و همه امکانات را برای برپایی انتخابات به کار گیرند تا با اراده و پشتیبانی این کار با قدرت انجام و بدون شبهه و مشکل برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: لازم است طرح نهضت ملی مسکن از سوی فرمانداران هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند، گرچه در ابتدای دولت تنها دو شهر استان طرح نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف شده بود اما اکنون به ۳۰ شهر ارتقا پیدا کرده و فرمانداران موظف به تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این طرح هستند تا بعد از انتخابات طرح نهضت ملی مسکن به نتیجه برسد.

حیدری در ادامه بیان کرد: موضوعات بسیار مهم که با سفره مردم مرتبط است بحث تنظیم بازار و کالاهای اساسی است که طبق ابلاغیه وزیر کشور همه شهرها باید نسبت به راه‌اندازی بازارچه اقدام کنند، البته باید این کار در دهه فجر در شهرستان‌ها صورت گیرد، یعنی اقلام با قیمت دولتی در بازارچه‌ها عرضه می‌شود که این نوعی رضایتمندی در مردم ایجاد می‌کند و فرمانداران با جدیت این بحث را پیگیری کنند.

حیدری در پایان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها نسبت به جذب نیروی انسانی اقدام کنند، اظهار کرد: دستگاه‌ها سهم نیروی انسانی جدید و سهم نخبگی را از وزارتخانه خود مطالبه کنند.

انتهای پیام
captcha