جهاد تبیین ناظر بر دفاع از سرمایه‌های ایران اسلامی است
کد خبر: 4197738
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱

جهاد تبیین ناظر بر دفاع از سرمایه‌های ایران اسلامی است

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با مرور برخی سرمایه‌های عظیم ایران اسلامی، گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را به‌عنوان فریضه برای ما ترسیم کردند به این معناست که مراقب این سرمایه‌های عظیم باشیم که در پرتو انقلاب حاصل شدند.

سردار علی شادمانی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا ص

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی شادمانی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) شامگاه گذشته، ۱۴ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با تبریک ایام‌الله دهه فجر و مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) و با اشاره به اینکه اصحاب رسانه افسران جنگ نرم هستند، اظهار کرد: ما شرایط و دشواری‌های سخت و کمرشکن را پشت سر گذاشته و مشکلات فراوانی را داشته‌ایم اما از تمام مسائل سربلند بیرون آمدیم و در هیچ جا در این ۴۵ سال شکست نخوردیم و لذا ما قهرمان و برحق هستیم.

وی با ذکر اینکه تمامی دشمنان شکست‌خورده انقلاب در فتنه علیه کشور و ملت مشترک هستند، ادامه داد: دیده‌بان بینا و هوشیار ما، رهبر معظم انقلاب به ما اطلاع دادند که دشمن ناامید از جنگ با ایران با ابزار جنگ نرم به میدان آمده است تا سرمایه‌های ما را بگیرد و خلع سلاح کند و بر ما چیره شود. این خبر واقعی به تعبیر نظامی‌ها، اطلاعات واثق است و هیچ شکی در آن نباید کرد.

مردم مظهر قدرت انقلاب اسلامی هستند

شادمانی بیان کرد: دشمنان درک کرده‌اند که مردم مظهر قدرت ما و شهیدان قهرمان ما نیز عصاره همین مردم هستند؛ دنیا و لذائذ دنیوی را همه انسان‌ها دوست دارند اما جوانان این ملت مؤمنانه و سخاوتمندانه و با ایثار و فداکاری همه این دلخوشی‌ها و لذت‌ها را فدای دین کردند یعنی دنیای خود را دادند تا دین حفظ شود. این مسیر زیبا را اصحاب رسانه باید در منظر عالمیان پررنگ کند و به رخ بکشد تا همه بدانند ما دین‌فروش نیستیم و با همه سخاوت، دنیایمان را فدای دین می‌کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه نگاه شهدای والامقام زمانی که در خون غلتیدند و به لقای الهی پیوستند به ما بود، افزود: آنان این دغدغه را داشتند که آیا رهروان شهدا نیز برای دین فداکاری می‌کنند یا آنکه دین‌فروشی خواهند کرد. آیت‌الله جوادی آملی در تفسیر آیه شریفه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» (آل‌عمران/۱۶۹) قائل است که شهدا زنده‌اند زیرا از قرآن، پیامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و ولی‌فقیه تبعیت کردند، شهدا در حالی که همه مرده‌اند، زنده وارد عالم برزخ می‌شوند و از برزخ نیز زنده وارد آخرت می‌شوند و با خداوند متعال گفت‌وگو می‌کنند.

شادمانی ادامه داد: بر طبق تفسیر آیت‌الله جوادی آملی، شهدا زنده و از خداوند جویای احوال نزدیکان و خویشان هستند و خدا به آنان بشارت می‌دهد که عده‌ای در پیروی از راه شما همچنان ثابت‌قدم هستند یعنی حاضرند دنیا را برای دین بدهند، عده‌ای اما دنیاگرا شده و دین را فراموش کرده‌اند. شهدا به حال کسانی که دین‌فروشی می‌کنند غصه می‌خورند و برای کسانی که رهروی راهشان هستند خوشحالند و دعا می‌کنند. 

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با یادآوری اینکه هر انسانی تلاش دارد تا سرمایه خود را اعم از مادی و معنوی حفظ و حراست کنند، توضیح داد: مملکت، انقلاب، نظام اسلامی و خون مطهر شهدا همه سرمایه‌های ما هستند که ما از مرزها دفاع می‌کنیم تا دست دشمن به مملکت ما نرسد و دشمن جرئت حمله به مرزهای ما را ندارد.

شادمانی انقلاب اسلامی را حاصل اندیشه مردم دانست که دشمن به‌دنبال دزدیدن این سرمایه اجتماعی و اندیشه‌های ناب است، گفت: قریب به ۹۸ درصد از مردم به جمهوری اسلامی رأی دارند و بساط طاغوت را برچیدند، این یک انتخاب احساسی نبود و دیدیم که با وقوع جنگ تحمیلی، خیل عظیمی از مردان و زنان به دفاع از مملکت برخاستند و هزاران نفر از همه اقشار مردم به شهادت رسیدند و جان و مال خود را فدا کردند تا این اندیشه ناب بماند و حاصل آن اسلام ناب بود. اسلام ناب اولین سرمایه کشور در پرتو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دومین سرمایه ما است که امام راحل(ره) در این خصوص قائل بودند دفاع از این نظام اسلامی از اوجب واجبات است. 

مروری بر سرمایه‌های ایران در پرتو انقلاب اسلامی 

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه دفاع از نظام از طریق رسانه و با ابزار جهاد تبیین امروز جایگزین هواپیما و موشک و توپ و تانک شده است، گفت: قرآن‌شناسان می‌گویند روزی که خداوند آدم را خلق کرد، بیان را به او آموزش داد و لذا تبیین و بیان را ابتدا خداوند به انسان آموخت، انبیای الهی و معصومین(ع) و بزرگان دین همگی رسالت تبیین را بر عهده داشتند و قرآن کریم نام دیگرش «بیان» است.

شادمانی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین ریشه و اعتبار تاریخی دارد، بیان کرد: با جهاد تبیین توسط پیامبران آسمانی و ائمه(ع) دین خدا بر روی زمین باقی ماند و اگر تبیین نبود، خداپرستی هم اشاعه نمی‌یافت لذا جهاد تبیین یک شمشیر برنده است و مقام معظم رهبری تعبیر جهاد «عظیم و فوری» را در این خصوص به کار بردند یعنی هر کسی بنشیند جفا کرده است.

وی با طرح این پرسش که از چه چیزهایی باید دفاع کنیم، تصریح کرد: ما باید از انقلاب اسلامی دفاع کنیم که حقیقتاً دنیا را متحیر کرده و خوشنام و جهانی است و با همه انقلاب‌ها تفاوت دارد؛ بزرگان ما بارها گفته‌اند که انقلاب اسلامی از حیث محتوا و رتبه شبیه به انقلاب صدر اسلام از جانب پیامبر(ص) است زیرا حکومت اسلامی را مستقر کرد و دین را استمرار بخشید.

شادمانی با تأکید بر اینکه ۳۰۰ هزار جوان فداکار جان خود را برای این انقلاب و سرمایه عظیم فدا کردند، گفت: هزاران نفر در این عرصه به درجه جانبازی نائل آمدند، خانواده‌های بسیاری اعم از همسران و فرزندان و مادران و پدران شهدا متأثر شدند و مشقت‌های فراوان را به جان خریدند تا این انقلاب بماند. در این شرایط ما نباید بی‌تفاوت و ساکت بنشینیم و عده‌ای عزم خود را جزم کنند تا سرمایه عظیم انقلاب از بین برود.

وی ولی‌ فقیه را دیگر سرمایه عظیم کشور عنوان کرد و توضیح داد: ولایت‌پذیری ما سلسله مراتب دارد با این توضیح که اول تحت ولایت خداو سپس تحت ولایت پیامبر(ص) و ائمه(ع) هستیم. بعد از آنکه طاغوت را بر چیدیم، تحت ولایت فقیه قرار گرفتیم و باید با ولایت‌پذیری راه پرخطر دفاع از دین، ایثار و فداکاری تا شهادت را طی کنیم. با پرچم ولایت فقیه ما در همه عرصه‌ها پیروز شدیم و ولی‌فقیه، شهدای گلگون کفن، نظام اسلامی و اندیشه ناب مردم برای ما قدرت آفریدند که همه سرمایه هستند. 

بسیج؛ سرمایه عظیم ایران اسلامی 

شادمانی بسیج را دیگر سرمایه عظیم کشور خواند و تصریح کرد: بسیج در تمامی عرصه‌ها حماسه خلق می‌کند و امروز مشاهده می‌کنیم که بسیج در دانشگاه و صنعت حماسه علمی می‌آفریند. بسیج در دفاع مقدس، در عرصه سلامت، فرهنگی و اجتماعی و ... نقش‌آفرینی دارد و این جوانان بسیجی سرمایه هستند که باید از آنان حفاظت کرد. امروز دشمن یک شبکه فاسد و ظالم فضای مجازی را در اختیار دارد و شبانه‌روز در حال ایجاد شائبه در دین و انقلاب و ولایت فقیه برای جوانان مظلوم است. 

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم سرمایه عظیم جوانان را از ما بگیرند و خلع سلاح کنند، لذا وقتی رهبر انقلاب جهاد تبیین را به‌عنوان فریضه برای ما ترسیم کردند به این معناست که مراقب این سرمایه‌های عظیم باشیم که در پرتو انقلاب حاصل شدند، اسیر شبکه‌های مجازی نشده و همگان مراقب توطئه دشمن در فضای مجازی باشند.

شادمانی با تأکید بر اینکه امروز دنیا در برابر قدرت محور مقاومت مستأصل و ناتوان شده است، افزود: این قدرت را خداوند به ما عطا فرموده و نباید اجازه دهیم این قدرت را از ما بگیرند و دوباره بر ما سلطه پیدا کنند. هرگز این اجازه را نمی‌دهیم و اصحاب رسانه به‌عنوان افسران خط مقدم جهاد تبیین و مبارزه فرهنگی در این عرصه رسالت سنگینی بر دوش دارند. 

انتخابات؛ مبارک‌ترین پدیده انقلاب اسلامی 

وی انتخابات را مبارک‌ترین پدیده انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمن امروز تلاش وافری بر کاهش مشارکت و آرای مردم دارد زیرا انتخابات برای دشمن مهم است و چرا برای یک عده از ما اهمیت ندارد. دشمن می‌داند که اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، نظام قدرتمندتر خواهد شد و اگر انتخابات ضعیف باشد، پشتوانه مردمی تضعیف خواهد شد و لذا این عرصه سیاسی برای دشمن مهم است.

شادمانی بیان کرد: کسانی که به بهانه اقتصاد و معیشت با صندوق‌های رأی قهر می‌کنند بدانند که از دین و شهدا و سرمایه‌های ارزشمند حیرت‌آور قهر می‌کنند؛ ما وظیفه داریم نه فقط خودمان در انتخابات شرکت کنیم بلکه همه را با تبلیغ، روشنگری یا نصیحت و ... به این مسیر بیاوریم و در این زمینه باید دانش خود را بالا ببریم تا در تبیین و روشنگری موفق باشیم. 

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در پایان گفت: ما هم به سوءمدیریت‌ها و کم‌توجهی‌ها گله داریم اما سزاوار نیست تمام سرمایه‌هایی را که به برخی اشاره داشتم فدای این مشکلات کنیم، بلکه باید با الگوگیری از شهدا مدافع ارزش‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha