برنامه روز اول رقابت‌های بین‌المللی قرآن و اجرای 2 نماینده ایران
کد خبر: 4200116
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

برنامه روز اول رقابت‌های بین‌المللی قرآن و اجرای 2 نماینده ایران

اولین روز مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با اجرای 13 شرکت‌کننده در دو گروه دانش‌آموزی و بزرگسالان آغاز می‌شود، در این روز دو نماینده کشورمان به روی جایگاه می‌روند.

برنامه روز اول مسابقات بین‌المللی قرآن  / اجرای دو نماینده ایران

به گزارش ایکنا، پس از برگزاری مراسم افتتاحیه و نیز قرعه‌کشی نوبت اجرای شرکت‌کنندگان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در دو گروه بزرگسالان و دانش‌آموزی، نام افرادی که در روز اول این مسابقات به اجرای تلاوت می‌پردازند، تعیین شد.

بر همین اساس در روز اول از ساعت 15 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز می‌شود، در این روز 13 شرکت‌کننده به روی جایگاه می‌روند و از این بین چهار نفر در بخش دانش‌آموزی و 9 نفر در بخش بزرگسالان خواهد بود. 

مسابقات روز اول با تلاوت مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشورمان به عنوان قاری افتخاری آغاز خواهد شد تا پس از آن بخش رقابتی مسابقات به طور رسمی آغاز شود. 

این رویداد در اولین روز خود با اجرای شرکت‌کنندگان بخش دانش‌آموزی شروع می‌شود. در این بخش و در روز اول دو شرکت‌کننده رشته حفظ کل و دو شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق به رقابت با رقبای خود می‌پردازند.

اولین شرکت‌کننده‌ای که در این دوره به روی جایگاه می‌رود، سیدمحمدصادق حسینی از ایران خواهد بود. شرکت‌کننده‌ای که در رشته حفظ کل قرآن کریم و در بخش دانش‌آموزی حضور دارد. زمان اجرای این حافظ نوجوان حدود ساعت 15:20 خواهد بود. 

نفرات بعدی بخش دانش‌آموزی که در این روز اجرا دارند، به ترتیب صادق انور العیبی از کشور عراق در رشته قرائت تحقیق، مرتضی حسن الدربندی از کشور عراق در رشته حفظ کل قرآن و سیدمحمدعباس هاشمی از کشور انگلستان در رشته قرائت تحقیق خواهد بود. 

در ادامه برنامه‌های این روز شاهد اجرای گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی حبل المتین زنجان خواهیم بود.  

بر اساس این گزارش در ادامه مسابقات روز اول نوبت به شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران یا همان شرکت‌کنندگان سازمان اوقاف خواهد رسید. در این بخش ابتدا عبدالله مزوزی شرکت‌کننده رشته قرائت ترتیل از کشور الجزایر به اجرای برنامه می‌پردازد و بعد از او برهان‌الدین رحیم‌اف از کشور روسیه در رشته حفظ کل قرآن به سوالات هیئت داوران پاسخ می‌دهد.

در ادامه امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان به عنوان قاری افتخاری لحظاتی قبل از اذان مغرب به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازد.

نوبت دوم این مسابقات از ساعت 19 و با اجرای قدراسمادی راشید از کشور اندونزی در رشته قرائت تحقیق شروع می‌شود. در ادامه نوبت به اجرای محمد پورسینا نماینده کشورمان در رشته قرائت ترتیل این دوره از مسابقات می‌رسد. زمان اجرای این شرکت‌کننده حوالی ساعت 19:20 خواهد بود.

در ادامه این مسابقات یوسف صبح علی السیدعوض از کشور مصر در رشته حفظ کل قرآن کریم به سوالات هیئت داوران پاسخ می‌دهد و پس از آن گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی نوجوانان سبیل‌الرشاد به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

اجرای منظور احمد از کشور هندوستان در رشته قرائت تحقیق و احمد الیاس مهرزاد از کشور آلمان در رشته قرائت تحقیق بخش دیگری از برنامه‌های روز اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران است.

پایان‌بخش برنامه‌های این روز تلاوت قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشورمان خواهد بود.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تا دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برپا خواهد بود. 

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha