حرمت شهادت حضرت علی(ع) در روز طبیعت حفظ شود
کد خبر: 4207750
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
استاندار لرستان:

حرمت شهادت حضرت علی(ع) در روز طبیعت حفظ شود

فرهاد زیویار با تأکید بر حفظ شئونات اسلامی در تفرجگاه‌ها، گفت: با توجه به تلاقی روز طبیعت و شهادت حضرت علی(ع)، انتظار می‌رود حرمت شهادت مولای متقیان در روز طبیعت حفظ شود.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان شنبه، ۱۱ فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امیرالمؤمنین امام علی(ع)، گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان و ایام نوروز باید در روزهای باقی‌مانده و تلاقی روز طبیعت و شهادت حضرت علی(ع)، شئونات اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

وی با بیان اینکه امسال حرمت و حفظ شئونات اسلامی ماه رمضان باید در اولویت قرار گیرد، اضافه کرد: با توجه به اینکه استان لرستان یک استان صد در صد شیعه است، به دلیل همزمانی شهادت حضرت امام علی(ع) و روز طبیعت انتظار می‌رود، شئونات اسلامی در تفرجگاه‌ها رعایت شود.

زیویار با گفت: حضور مردم در اماکن مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد و از هرگونه اقدام که با مبانی دینی مغایرت داشته باشد، خودداری شود.

استاندار لرستان با تأکید بر بیان عملکرد دستگاه‌‌های اجرایی استان و اطلاع‌رسانی به مردم، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به پرداخت مطالبات رسانه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند و حضور مدیران در نشست شورای اطلاع‌رسانی برای توضیحات بیشتر در این خصوص ضروری است.

وی درباره پروژه راه آهن دورود - خرم‌آباد، اظهار کرد: این پروژه ۴ سال تعطیل بود؛ اما در سفر رئیس جمهور مصوب و  ابلاغ اعتباری آن انجام شد که پس از اصلاح  قرارداد یک سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد.

زیویار با بیان اینکه در یک سال گذشته این پروژه ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، به برگزاری جلسه خود یک هفته پیش از آغاز سال‌جاری در نهاد ریاست جمهوری در مورد پروژه راه آهن اشاره کرد و افزود: مکاتبه‌‌ای نیز در این‌باره با رئیس جمهور محترم انجام شد که دستورات لازم به وزارت راه و شهرسازی و نفت و رئیس سازمان برنامه‌ریزی کشور ارجاع داده شد.

وی همچنین به مذاکره خود با معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص پروژه راه‌آهن اشاره کرد و ادامه داد: براساس آخرین تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی تأکید شد که به هیچ‌وجه پروژه تعطیل شدنی نیست و  مورد حمایت دولت است.

انتهای پیام
captcha