ارتش در بالاترین سطح آمادگی و توانایی رزمی و عملیاتی قرار دارد
کد خبر: 4210767
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳

ارتش در بالاترین سطح آمادگی و توانایی رزمی و عملیاتی قرار دارد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: ارتش و بالطبع آن لشکر 28 پیاده استان کردستان از یگان‌های توانمند تشکیل شده و امروز در بالاترین سطح آمادگی، توانایی رزمی و عملیاتی قرار دارد.

امیر حمیدرضا رحمت‌پور، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امیر حمیدرضا رحمت‌پور، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان امروز، 28 فروردین در نشست خبری به مناسبت روز ارتش در سنندج گفت: دهه بزرگداشت ارتش همزمان با شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی از 21 فروردین شروع شده و تا روز بزرگداشت شهید قرنی که از شخصیت‌های اثرگذار انقلاب اسلامی هستند، در 29 فروردین ادامه دارد.

وی از اجرای 10 عنوان برنامه همزمان با دهه ارتش در سطح استان افزود: برنامه‌های این دهه در استان کردستان شامل غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار کردستان، مسابقات ورزشی برای خانواده‌ها و کارکنان، رژه نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، مسابقات راهپیمایی و کوهپیمایی برای خانواده‌های ارتشیان است.

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان، نیروی زمینی را محور ارتش و ارتش را پایه امنیت و اقتدار کشور ذکر و بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران سرمایه اصلی انقلاب اسلامی و یکی از منظم‌ترین و سالم‌ترین سازمان‌های انقلاب اسلامی است که در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی همواره در حال خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه آسمان امن امروز کشور با وجود همه تهدیدهای دشمن، از توانمندی‌های مهم ارتش جمهوری اسلامی است، ادامه داد: نیروهای چهارگانه ارتش در بخش‌های هوایی، دریایی، زمینی و پدافندی در حال خدمت به مردم و نظام انقلاب اسلامی است و   توانمندی پهپادی، واکنش سریع، نیروی زمینی با صلابت از دیگر توانمندی های مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مرزهای کشور را حفاظت می‌کنند.

امیر رحمت‌پور، با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار ارتش در راستای تأمین امنیت کشور، بیان کرد: توانمندی نیروهای متخصص ارتش و ساخت انواع تجهیزات هوایی و دریایی برای امنیت کشور از جمله دستاوردهای با ارزش ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون تلاش مشترک ارتش، سپاه و خدمات جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و یادآور شد: مردم‌داری ارتش از توانمندی‌های مهم این نهاد است و عملیات‌ها و حضور همه جانبه ارتش در هنگام بحران‌ها گواه این قضیه است.

امیر رحمت‌پور، از تشکیل قرارگاه حرفه‌آموزی برای سربازان وظیفه خبرداد و گفت: آموزش سربازان توسط مربیان آموزش سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای در ارتش فراهم شده و اعطای گواهینامه پایان دوره از دستاوردهای این دوره‌های آموزشی است.

انتهای پیام
captcha