۳ فیلم مستند در مازندران تولید و پخش شد
کد خبر: 1421503
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
با موضوع دفاع مقدس؛

۳ فیلم مستند در مازندران تولید و پخش شد

گروه فرهنگ و هنر: مدیر امور هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تولید سه فیلم مستند با موضوع «نقش استان مازندران در دفاع مقدس» در این اداره‌کل خبر داد.

روح الله ایرانمهر، مدیر امور هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، گفت: سه فیلم مستند با عنوان «سهم ما از زندگی»، «چه سرخ است روستای من» و «شکر و شکایت» با موضوع «نقش استان مازندران در دفاع مقدس» در این اداره تولید شد.

وی افزود: دو فیلم از این مستند دفاع مقدس در شبکه 3 سیما پخش شد که مقرر شد فیلم‌ مستند دفاع مقدسی دیگر هم از این شبکه سیما پخش شود.

ایرانمهر عنوان کرد: فیلم مستند «سهم ما از زندگی» روایت زندگی شهیدان ابراهیم و اسماعیل اسماعیل‌زاده (پدر و پسر) است که در عملیات والفجر 6 به شهادت رسیدند.

وی افزود: مستند «سهم ما از زندگی» توسط اداره‌کل حفظ آثار مازندران و با مشارکت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران تولید و از شبکه 3 سیما پخش شد.

ایرانمهر با اشاره به فیلم مستند «چه سرخ است روستای من» با موضوع معرفی روستای شهیدآباد شهرستان بهشهر، اظهار کرد: این مستند توسط این اداره‌کل و با مشارکت انجمن سینمای جوان استان مازندران تولید و از شبکه 3 سیما پخش شد.

وی با اشاره به  تولید فیلم مستند «شکر و شکایت» توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، افزود: این مستند 20 دقیقه‌ای روایت سرگذشت مادر شهید جاویدالأثر «حسین شکرویان» از شهدای شهرستان بابل است که به‌زودی از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد.

ایرانمهر اضافه کرد: درحال حاضر اگر بخواهیم نسل جوان را با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کنیم، باید آنها را با اتفاقات و حوادث دوران جنگ و نمایش‌دادن جانفشانی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا کنیم، که این کار بدون استفاده از آرشیو و فیلم‌های دفاع مقدس امکان‌پذیر نیست.

وی یادآور شد: امروز همه باید تلاش کنیم تا با استفاده از این تصاویر و فیلم‌ها و گنجاندن آنان در پخش برنامه‌ها جوانان را با افکار رزمندگان و ایثارگران آنان در مقابله‌ دشمن آشنا کنیم و پخش برنامه‌های دفاع مقدسی نباید محدود به ایام و مناسبت‌های خاص باشد.

captcha