عهد‌ه‌داران مبارزه با فساد خود مبرا و منزه باشند/ ابتلای رسانه‌ها به ویروس «سیاسی‌کاری»
کد خبر: 2646872
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
ابوالقاسم رئوفیان:

عهد‌ه‌داران مبارزه با فساد خود مبرا و منزه باشند/ ابتلای رسانه‌ها به ویروس «سیاسی‌کاری»

گروه سیاسی: دبیرکل حزب ایران زمین با بیان اینکه امروز فساد اقتصادی چهره نظام را مخدوش کرده است، گفت: کسانی که عهده‌دار امر مبارزه با فساد هستند لازم است در درجه اول خودشان مبرا و منزه از این مسئله باشند وگرنه مردم نمی‌توانند چنین مسئله‌ای را بپذیرند و آنها نیز توفیقی کسب نخواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب چندی پیش در پیامی به همایش ملی «ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد» فرمودند: «نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری که بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی و بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید».

این پیام روشن و شفاف رهبر انقلاب نشانگر اهمیت بحث مبارزه با فساد در یک نظام اسلامی است. در واقع نظام سیاسی مدعی اجرای احکام اسلام در درجه اول باید مقابله با فساد را در اولویت کارهای خود قرار دهد. زیرا اسلامی بودن و بی‌تفاوتی نسبت به بروز مفاسد هیچ سنخیتی با هم ندارد.

نظام جمهوری اسلامی مستحق این همه نابخردی از سوی برخی مسئولان نبود

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب ایران زمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ارزیابی خود از مفهوم پیام رهبر معظم انتقلاب و روند مبارزه با فساد در دستگاه‌های مختلف کشور گفت: واقعا جای تاسف دارد که پس از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز نسبت به ضرورت هماهنگی مسئولان برای مبارزه فساد صحبت می‌کنیم. اغلب کسانی که امروز مرتکب فساد اقتصادی می‌شوند 35 سال پیش یا نبودند یا کودک و نوجوانی پاک و به دور از فساد و گناه بودند.

وی افزود: امروز جامعه ما با این پدیده منحوس و زشت فساد اقتصادی و اداری مواجه است که چهره نظام را مخدوش کرده است. باید جست‌وجو کرد که این مفاسد در کجا اتفاق می‌افتد و چگونه و چرا رخ می‌دهد؟ دستانی که مرتکب این جرائم سنگین می‌شوند متاسفانه در برخی دستگاه‌ها حضور دارند یا توانسته‌اند با برخی افراد در نهادها و دستگاه‌ها ارتباط پیدا کنند و هنوز عده‌ای در دستگاه‌ها وجود دارند که رشوه می‌گیرند در حالی که حقوق خود را از دولت دریافت می‌کنند.

رئوفیان اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مستحق این همه نابخردی از سوی برخی مسئولان نبود که امروز چهره نورانی آن مخدوش شود به ویژه با این همه توطئه‌ای که پیرامون کشور می‌گذرد و هر روز برنامه و نقشه‌ای علیه نظام، انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌های امام و رهبری از سوی استکبار جهانی از یک سو و برخی افراد در داخل از سوی دیگر طراحی می‌شود که می‌توان به بحث کاهش قیمت نفت، تحریم‌ها برای در تنگنا قرار دادن نظام و تنگ‌تر کردن عرصه برای برخی مسئولان دلسوز و خدوم نظام اشاره کرد.

شرط کلیدی موفقیت در مبارزه با فساد منزه بودن مسئولان این امر است

دبیرکل حزب ایران زمین ابراز کرد: حال در چنین شرایطی شرط موفقیت در امر مبارزه با فساد این است که انسان ابتدا خودش منزه و مبرای از این انحرافات و مفاسد باشد تا مردم وی را یک عنصر پاک و خدوم برای نظام بشناسند و در نتیجه اقداماتش در امر مبارزه با فساد از سوی مردم اقدامی خالصانه و صادقانه تلقی شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری دغدغه به جا و درستی است و دغدغه‌ مورد تأکید امام(ره) نیز بوده است، گفت: زمانی ستاد اجرایی پیگیری فرمان هشت ماده‌ای امام(ره) تشکیل شد و هیئت‌هایی 3 نفره متشکل از نمایندگان قوای مجریه و قضائیه و روحانیت به استان‌ها اعزام شدند. از آن زمان بحث مبارزه با فساد و رسیدگی به نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و قضایی آغاز شد.

وی ادامه داد: اما امروز ماحصل تلاش‌های انجام شده اصلا مطلوب نبوده و مورد انتظار امام(ره)، رهبری، شهدا، ایثارگران و انقلابیون صدر نهضت و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیست.

رئوفیان یادآور شد: به نظر می‌رسد کسانی که عهده‌دار امر مبارزه با فساد هستند و باید با یکدیگر منسجم باشند و وحدت رویه پیدا کنند لازم است در درجه اول خودشان مبرا و منزه از این مسئله باشند وگرنه مردم نمی‌توانند چنین مسئله‌ای را بپذیرند و آنها نیز توفیقی کسب نخواهند کرد.

ضرورت هماهنگی و همدلی مسئولان در مبارزه با فساد

وی تأکید کرد: پیام رهبر معظم انقلاب نشانگر نگرانی شدید ایشان از روند مبارزه با فساد است و لازم است برای موفقیت در این امر مسئولان با یکدیگر هماهنگ و همدل باشند. امیدوارم سران قوا و مسئولان دستگاه‌های مختلف کشور با این پیام مقام معظم رهبری این مسئله را بیش از پیش جدی بگیرند و کارشان را براساس صداقت و درستی و به دور از هر گونه شائبه‌ دچار بودن به یکی از انواع مفاسد به پیش ببرند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در این راه لازم است دولت، مجلس، قوه قضائیه، صداوسیما و رسانه‌های دیگر در پیشبرد این امر جدی باشند و بدانند مردم هم حمایت خواهند کرد تا برخورد و مبارزه با فساد به صورت ریشه‌ای و بنیادی انجام شود و جامعه از وضعیت موجود که متاسفانه فاصله زیادی تا وضعیت مطلوب دارد، به سمت وضعیت شایسته نظام جمهوری اسلامی حرکت کند.

رسانه‌ها در امر مبارزه با فساد مبتلا به ویروس «سیاسی‌کاری» شده‌اند

رئوفیان درباره اینکه رسانه‌های کشور در امر مبارزه با فساد بیشتر شفاف‌سازی کرده‌اند یا بالعکس دراین امر مهم دچار سیاسی‌کاری شده‌اند، گفت: متأسفانه رسانه‌های ما از رسانه ملی گرفته تا رسانه‌های مکتوب و مجازی به ویروس سیاسی‌کاری مبتلا شده‌اند و بیشتر به دنبال جانبداری از یک جناح و تضییع حقوق جناح مقابل خود می‌باشند که این خودش یک آفت و فساد است.

وی اظهار کرد: اگر مسئله مبارزه با فساد می‌خواهد به طور واقعی از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد لازم است با همه موارد فساد از هر شخص، گروه و جناحی برخورد شود به دور از تعصب گروهی و جناحی به مسئله فساد نگاه شود.

رئوفیان عنوان کرد: جانبداری خوب است، اما جانبداری از حق و حقیقت به خصوص آنجا که پای حقوق مردم و منافع ملی در میان باشد. اینکه حزب من یا عناصر حزبی متبوع من مرتکب خطایی شدند روی آن سرپوش بگذارم و به حزب رقیب هجمه کنم و اشکالات آنها را بیان کنم و اسمش را افشاگری بگذارم این ظلم است که برخاسته از جهل است.

دبیرکل حزب ایران زمین ادامه داد: ظلم و جهل دو کلیدواژه‌ای است که قرآن بارها به آن دو در کنار هم اشاره کرده است با این توصیف که جهل «ام‌الفساد» است و بسیاری از مفاسد زائیده جهل است؛ جهل به رسالت خطیر انسانی، جهل به وظایف نسبت به خدا، خود و جامعه.

رئوفیان در پایان اظهار کرد: ظلم‌ها، اجحافات و تجاوزاتی نیز که صورت می‌گیرد ناشی از همین جهل است، لذا رسانه‌های ما به دلیل ابتلا به ویروس سیاسی‌کاری و داشتن تعصبات گروهی و جناحی نتوانسته‌اند در امر مبارزه با فساد به صورت اصولی و بی‌طرفانه وارد شوند و پاسدار حقوق مردم به معنای واقعی باشند.

مطالب مرتبط
captcha