فرمان هشت‌ماده‌ای رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌خوبی اجرایی نشده است
کد خبر: 2795058
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
عضو کمیسیون تلفیق:

فرمان هشت‌ماده‌ای رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌خوبی اجرایی نشده است

گروه اقتصاد: به گفته جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی، فرمان هشت‌ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی به دلیل نبود اراده، وسوسه‌های شیطانی، عدم انتخاب صحیح مسئولان امر و نبود ابزار و امکانات، به طور کامل اجرایی نشده است.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به ارزیابی خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است که به عقب برگردیم و ببینیم برای چه منظوری و با  چه اهدافی این انقلاب را شروع کردیم؟ و خدای ناکرده انحرافی در نیت‌ها، رفتارها و کردارهای ما نباشد.

طراحی دسیسه‌های اقتصادی برای ضربه زدن به نظام

جعفرزاده ادامه داد: به لطف خدا و با رهبری معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری، مجموعه انقلاب حرکت خود را بسیار محکم ادامه داد و دچار انحرافات و لغزش‌هایی در این زمینه‌ها نشد. البته باید گفت که انقلاب اسلامی در این زمینه‌ها مشکلاتی در سر راه خود داشت که این مشکلات طبیعی بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تأکید کرد: دسیسه‌های بسیاری برای ناامید کردن مردم طراحی شد و دشمنان، اقداماتی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی؛ مثلا نفوذ در اقتصاد برای بدبین کردن مردم به مجموعه نظام انجام دادند اما خوشبختانه این اقدامات به سرانجامی نرسید.

همه مفسدان اقتصادی روزی رسوا خواهند شد

وی اظهار کرد: تلاش‌های قوای مختلف، رؤسای جمهور و مسئولان مختلف جهت ریشه‌کن کردن مفاسد اقتصادی در کشور تلاش‌های خوبی بوده است اما کماکان مشاهده می‌شود که بعضا برخی از حوزه‌ها دچار اشکالاتی است که با فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری، این مسیر در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به لطف خدا ادامه دارد.

نماینده رشت در خانه ملت تأکید کرد: همه کسانی‌که به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند، بدانند که جایی در بین این مردم نخواهند داشت و هرکس از خزانه این کشور و جیب مردم برداشت کند باید این موضوع را درک کند که ماه همیشه پشت ابر نخواهد ماند، روزی رسوا خواهد شد و به سزای اعمالش خواهد رسید و بنده معتقدم که به طور کلی اراده مجموعه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران، برخورد با همه مفسدان اقتصادی است.

فرمان هشت‌ماده‌ای رهبر معظم انقلاب به خوبی اجرایی نشده است

جعفرزاده در پاسخ به این پرسش که فرمان هشت‌ماده‌ای مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی تا چه اندازه عملیاتی شده است؟ اظهار کرد: به نظرم در این موضوع تلاش شده است ولی هر از چندگاهی اخباری به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد مسئولان متولی امر صددرصد موفق نبوده‌اند و لازم است اراده خود را برای تحقق این فرمایشات محکم کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل عدم تحقق فرمان هشت‌ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد: دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که البته بنده قبول ندارم موفقیتی حاصل نشده است بلکه موفقیت صددرصدی نبوده است که بخشی از آن به نبود اراده، بخشی به وسوسه‌های شیطانی، بخشی به عدم انتخاب صحیح مسئولان امر و بخشی نبود ابزار و امکانات مختلف مربوط است و همه این موارد نشان می‌دهد که ما به خوبی نتوانستیم آنگونه که باید و شاید برای تحقق این فرمان و رفع مشکلات موجود در زمینه مفاسد اقتصادی اقدام کنیم.

تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ضرورت ندارد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در پاسخ به پرسشی درباره دیگاه خود مبنی بر تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: بنده مخالف تشکیل چنین سازمانی هستم و معتقدم ما دکان نمی‌خواهیم؛ چراکه ما مشکل دکان نداریم بلکه مشکل ما در اصل، عدم اراده، جدیت و قاطعیت در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی است و اگر این اراده ایجاد شود هرکسی در هرسِمَتی که به این امر مربوط است، باشد می‌تواند ریشه فساد را بخشکاند.

جعفرزاده در پایان تأکید کرد: همین کسانی‌که تئوری ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطرح می‌کنند نمی‌توانند تضمین کنند که مفسده دیگری ایجاد نشود و من به عنوان مزاح عرض می‌کنم که من با ایجاد این سازمان به شرطی موافقم که اگر مفسده‌ای پیدا شد، در درجه اول عوامل این سازمان و طراحان آن محاکمه شوند.

مطالب مرتبط
captcha