مبارزه با مفاسد اقتصادی تعامل قوای سه‌گانه را می‌طلبد
کد خبر: 2801645
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
عضو کمیسیون تلفیق:

مبارزه با مفاسد اقتصادی تعامل قوای سه‌گانه را می‌طلبد

گروه اقتصاد: به گفته یوسفیان‌ملا، قوه قضائیه به تنهایی توانایی مبارزه با مفاسد اقتصادی را ندارد و تحقق این امر نیازمند همکاری قوا و دستگاه‌های مختلف است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به آسیب‌شناسی مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد:‌ بنده اعتقاد دارم که پس از انقلاب اسلامی، فعالیت‌های بسیار زیادی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفته است و به موقع هم می‌توانیم آمارهای موجود در این‌باره را ارائه دهیم اما به نظرم اقداماتی که انجام شده است کافی نیست و باید بیشتر در این زمینه تلاش صورت گیرد.

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای مبارزه با فساد کفایت می‌کند

یوسفیان‌ملا در پاسخ به این پرسش که فرمان هشت‌ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی تا چه اندازه اجرایی شده است؟ اظهار کرد: همانگونه که عنوان کردم باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و مقام معظم رهبری هم خطاب به مسئولان فرمودند که شما دغدغه مبارزه با مفاسد اقتصادی را دارید اما یا کم تصمیم می‌گیرید یا تصمیمات جدی نمی‌گیرید بنابراین تصمیم بگیرید و اجرایی کنید و به نظرم اگر این دغدغه  اجرایی شود، همین ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که اکنون وجود دارد، دارای قدرت بسیاری است و می‌تواند فعالیت‌هایش در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی را به خوبی انجام دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت تشکیل سازمانی جدید برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرد: بنده اعتقاد دارم اگر یک سازمان و تشکیلاتی به شیوه درست به وظایف خود در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی عمل نمی‌کند، دلیل مناسبی نیست که ما برای مبارزه با مفاسد اقتصادی یک سازمان موازی و تشکیلات جدید تأسیس کنیم.

تأسیس سازمان جدید برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ضرورت ندارد

نماینده آمل در خانه ملت تأکید کرد: اکنون برای مقابله با این امر، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با یک تشکیلات قانونی وجود دارد و عالی‌ترین مقامات کشوری، از جمله معاون‌اول رئیس‌جمهور،  وزیر اطلاعات، وزیر امور اقصادی و داریی و تعدادی از نمایندگان مجلس عضو آن هستند و همین ستاد می‌تواند وظیفه مبارزه با مفاسد را به خوبی انجام دهد.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: بنابراین با وجود چنین شرایط و وجود چنین سازمانی دلیلی وجود ندارد که در شرایط کنونی بگوئیم که چون سازمان‌های موجود در برخی موارد کارایی لازم را ندارند یک تشکیلات مبارزه با فساد را از سه قوه برداریم و در اختیار یک قوه قرار دهیم.

مبارزه با فساد نیازمند همکاری قوای مختلف است

وی اظهار کرد: یک قوه نمی‌تواند به تنهایی با مفاسد مبارزه کند، به این دلیل که بحش عمده مبارزه با فساد در دستگاه‌های اجرایی است و قوه قضائیه نمی‌تواند مدام دستور دهد که فلان مرز بسته شود، مانع ورود فلان کالا به داخل کشور شوید، فلان بانک را مجازات کنید و... بنابراین مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازمند تلاش و همکاری قوای مختلف است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در پایان تأکید کرد: بنده اعتقاد دارم با این شرایط، بهتر است که ما همین تشکیلاتی که وجود دارد را کاراتر کنیم و آنها را به سمتی سوق دهیم که به وظایف خود عمل کنند بدون اینکه نیازمند تأسیس سازمان جدیدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی باشیم.

مطالب مرتبط
captcha