تشریح عملکرد پلیس در 6 ماهه نخست سال جاری/«پلیس مقتدر، امین مردم»؛ شعار هفته ناجا
کد خبر: 3751812
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
در نشست خبری فرماندهی انتظامی استان مرکزی صورت گرفت؛

تشریح عملکرد پلیس در 6 ماهه نخست سال جاری/«پلیس مقتدر، امین مردم»؛ شعار هفته ناجا

گروه اجتماعی - فرماندهی انتظامی استان مرکزی گزارش شش ماهه نخست سال را اعلام و با رویدادهای مسابه سال قبل مقایسه کرد.

تشریح عملکرد پلیس در 6 ماهه نخست سال جاری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار کیومرث عزیزی، فرماندهی انتظامی استان مرکزی، امروز، 9 مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های هفته ناجا در سالن جلسات فرماندهی استان گفت: برنامه‌های این هفته در استان در قالب 437 برنامه با 35 عنوان در 12 شهرستان گنجانده می‌شود.
وی شعار هفته ناجا را«پلیس مقتدر، امین مردم» بیان کرد و در ارائه گزارش شش ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل گفت: در حوزه پلیس پیشگیری در بخش وقوع جرائم و سرقت در این‌بازه زمانی 7 هزار و 42 فقره سرقت، 4 هزار و 648 فقره کشف گزارش شده است که 66 درصد سرقت‌ها کشف شده است. 87 فقره از سرقت‌ها به سرقت به عنف اختصاص داشت که نسبت به مشابه سال قبل 2 درصد کاهش داشت.
عزیزی تصریح کرد: در حوزه نزاع دسته‌جمعی و دستگیری 65 فقره گزارش شده است که 27 درصد نسبت به سال گذشته کاهش مشاهده می‌شود. نزاع‌های فردی نیز 6 هزار و 353 مورد بود که نسبت به سال قبل شاهد 4 درصد کاهش هستیم.
وی در تشریح وضعیت حوزه موادمخدر نیز گفت: تا پایان شش ماهه گذشته 3 هزار و 90 کیلوگرم مواد مخدر کشف داشتیم که با افزایش سه درصدی کشفیات در این بخش رو‌به‌رو بودیم. دستگیری معتادین و خرده‌فروشان مواد مخدر در این بازه زمانی 8 هزار و 657 نفر بوده و در مقایسه با سال قبل که 6هزار 724 مورد است افزایش 29 درصدی را شاهد هستیم. در این‌بازه زمانی 141 نفر شناسایی و دستگیر شدند که رشد 35 درصدی دارد. 11 باند موادمخدر نیز با کمک مردم شناسایی و منهدم شد.
عزیزی در خصوص آدم‌ربایی گفت: خوشبختانه در این بازه زمانی آدم‌ربایی گزارش نشده است. در حوزه وقوع جرائم شرارت (زورگیری، باج‌گیری و چاقوکشی) 48 مورد گزارش شده است که همه عاملان دستگیر شدند. وقوع قتل نیز در این مدت 13 فقره است که نسبت به سال گذشته رشد نداشتیم.
فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: در مدت زمان اشاره شده 360 فقره جرم در حوزه جعل اسکناس، اوراق بهادار، مدارک و اسناد مالکیت، احکام مأموریتی به وقوع پیوسته است که نسبت به مشابه سال قبل 5 درصد کاهش دارد. در این بازه زمانی 248 مورد کشفیات گزارش شده که نشان‌گر کاهش 25 درصدی است.
وی اضافه کرد: در حوزه کشف کالای قاچاق در 6 ماهه سال جاری 334 میلیارد ریال کشف داشتیم که در مدت مشابه سال قبل 99 درصد افزایش کشفیات مشاهده می‌شود. در این‌بازه زمانی 773 فقره پرونده تشکیل شده است. 218 خودرو در این حوزه توقیف و متهمان دستگیر شده 700 نفر هستند.
سردار عزیزی در تشریح گزارش عملکرد پلیس اطلاعات و امنیت نیز بیان کرد: مجموع اراذل و اوباش‌ دستگیر شده 69 نفر است. مجموع تعداد افراد دستگیر شده اتباع بیگانه نیز 2 هزار و 398 نفر است.
وی در حوزه فعالیت پلیس فتا نیز به کسب رتبه برتر این حوزه در کشور اشاره کرد و افزود: وقوع جرائم رایانه‌ای و سایبری 486 است که در مقایسه با سال قبل 63 درصد افزایش داشته است. کشف جرائم رایانه‌ای و سایبری در این مدت 569 فقره است که 66درصد افزایش کشف داریم.
عزیزی گفت: مجموع کل تماس‌های حضوری، مشاوره‌ای، عملیاتی و .. به پلیس 110 در این بازه زمانی 436 هزار و 312 مورد گزارش شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل 57 درصد افزایش دارد.
این مقام مسئول به پاکسازی مناطق آلوده استان در قالب 11 طرح پاکسازی اراک خبر داد و افزود: این طرح در 132 منطقه آلوده استان انجام شده است. تعداد تماس‌های گرفته شده با 197، 18هزار و 345 مورد است. 6 هزار و 239 مورد نیز از خدمات مشاوره‌ای استفاده کردند که از این تعداد 85 درصد به مصالحه منجر شد. 344 کلاس آموزشی چهره‌به‌چهره، برپایی 54 نمایشگاه و 1635 خبر از دیگر اقدامات است.
وی در بخشی از سخنان خود به آغاز هفته نیروی انتظامی از جمعه، 13 مهر تا 19 همین ماه اشاره کرد و افزود: شرکت در نماز جمعه، حضور کارشناسان در مدارس، حسینیه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، بازدید از خانواده شهدا، غباروبی مزار شهدا بخشی از برنامه‌های هفته ناجا در استان است.
سردار عزیزی در پاسخ به سؤال تمهیدات اندیشیده شده ویژه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک نیز گفت: تمام اقدامات حفاظتی و امنیتی در نظر گرفته شده است. محدوده‌های ترافیکی تحت کنترل است، تمامی اقدامات امنیتی به صورت محسوس و نامحسوس با دقت انجام می‌شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha