گزارش ایکنا از سومین روز مسابقات سراسری قرآن کریم
کد خبر: 3752834
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲

گزارش ایکنا از سومین روز مسابقات سراسری قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی – سومین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی و شهرستان اراک ب رقابت‌های بخش آوایی شامل رشته‌های دعاخوانی، هم‌سرایی و هم‌خوانی و اذان اختصاص داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سومین روز مسابقات قران اوقاف اراک، صبح روز پنجشنبه، 12 مهر با حضور شرکت‌کنندگان دعاخوانی آغاز شد. این مسابقات تا ساعت 10 صبح ادامه داشت. بلافاصله پس از این رشته متسابقان رشته اذان به ارائه برنامه پرداختند.
اسامی نفرات برتر رشته دعاخوانی:
مهدی ضیافتی از یزد نفر اول
مهدی خطیب از البرز نفر دوم
علی عرب از آذربایجان غربی نفر سوم
سجاد براتی از چهارمحال و بختیاری نفر چهارم
شهاب امانت‌چی از لرستان نفر پنجم
نفرات برگزیده رشته اذان نیز:
حسام قانعی از فارس نفر اول
محمدرضا نمازی از گیلان نفر دوم
مجتبی محمدی‌زاده از گلستان نفر سوم
مجتبی کریمی از مازندران چهارم
وحید باقرنژاد از تهران پنجم
گروه‌های تواشیح برتر:
گروه هم‌سرایی و هم‌خوانی میعاد از خوزستان با امتیاز ۸۴,۳۴ اول
گروه هم‌سرایی و هم‌خوانی آل یاسین از خوزستان با امتیاز ۸۳,۸۳ دوم
گروه هم‌سرایی و هم‌خوانی الانوار از خوزستان با امتیاز ۸۳,۶۱ سوم
گروه هم‌سرایی و هم‌خوانی العباد از خوزستان با امتیاز ۸۳,۱۴ چهارم
گروه هم‌سرایی و هم‌خوانی ثامن الحجج(ع) با امتیاز ۸۱,۶۰ پنجم
گروه هم‌سرایی و هم‌خوانی شمس از تهران با امتیاز ۸۱,۶۰ ششم
روز پنجشنبه نیز مانند روز قبل از شهرستان‌های محلات و دلیجان برای مشاهده مسابقات حضور داشتند، بین این افراد شرکت قرآنیان تبعه افغانستان توجه‌ام را به خود جلب کرد. از شهرستان اراک و شازند علاقه‌مندانی حضور داشتند که به قول داوران قرآنی استقبال مردم استان از مسابقات خوب است.
پس از اقامه نماز ظهر و عصر و کمی استراحت رقابت 6 گروه فینالیست در رشته هم‌سرایی و هم‌خوانی آغاز شد. 4 گروه میعاد، ألأنوار، آل یاسین(ع) و گروه العباد از استان خوزستان و ثامن‌الحجج(ع) از استان یزد و گروه شمس از تهران بودند.
راضیه حیدری، حافظ کل قرآن تبعه کشور افغانستان و ساکن شهرستان دلیجان در مورد برگزاری مسابقات گفت: فکر می‌کردم امروز رشته حفظ باشد، اما همین که در جمع قرآنیان هستم خوشحالم. تبلیغات در سطح شهرستان بد نبود اما دوست داشتم رشته‌های مسابقات را اعلام کنند که ما برای رشته حفظ مسابقات می‌آمدیم تا با حافظان صحبت می‌کردیم. برای ارتقا در حوزه حفظ نیاز به تخصص بیشتر دارم که باید از نظرات اساتید این حوزه استفاده کنم.
در حاشیه مسابقات وحید باقرنژاد، متسابق رشته اذان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اراک از استان تهران، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: امسال دومین سال است که در رشته اذان شرکت می‌کنم. رقبا از سطح بسیار خوبی برخوردار بودند. وقتی از کشور 7 نفر به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند قطعا بهترین هستند.
وی تصریح کرد: علاوه بر حوزه اذان در رشته قرائت ترتیل نیز فعالیت دارم. بنده قاری و مؤذن افتخاری حضرت عبدالعظیم(ع) هستم. داوران این دوره از مسابقات از مؤذنین برتر و اهل فن هستند. هیئات داوران با تمام آیتم‌های مسابقه آشنا هستند و مطمئنم بدون اجحاف قضاوت می‌کنند.
باقرنژاد از استقبال و میزبانی استان مرکزی در برگزاری مسابقات قرآن اوقاف ابراز رضایت کرد و افزود: این مسابقات از لحاظ نظم، محل اسکان، اطلاع‌رسانی، محل برگزاری مسابقات خوب بود. پیشنهاد دارم از نفرات برگزیده مسابقات قرآن اوقاف به نحو احسن استفاده شود.
مهدی ضیافتی از استان یزد متسابق رشته دعاخوانی و نفر اول این رشته نیز به خبرنگار ایکنا گفت: در رشته دعاخوانی سومین سالی است که شرکت دارم. سال‌های قبل نیز در رشته قرائت ترتیل و تحقیق نیز شرکت کرده بودم. راضی بودم از اجرا اما رقبا هم قوی هستند منتظر نتایج هستیم.
وی از داوران برای قضاوت تقدیر کرد و افزود: میزبانی استان مرکزی عالی بود. این استان در مقایسه با سایر استان‌ها که حضور داشتم از نظم و برنامه‌ریزی بهتری برخوردار بود. خودم در شهر یزد مراسم و جلسات دعاخوانی و تلاوت قرآن دارم.
در بخش ستاد خبری هریک از فعالان مشغول تهیه خبر بودند و سعی داشتند در ارسال خبر از یکدیگر پیشی بگیرند. همچنین حجت‌الاسلام حسینی، مدیرکل حقوقی امور مجلس شورای اسلامی صبح امروز از روند برگزاری مسابقات قرآن اوقاف بازدید کرد.
اختتامیه اول چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف به میزبانی اراک شامگاه 12 مهر پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با نواخته شدن سرود ملی، تلاوت مجید جیریایی و با حضور فقهی‌زاده، معاون قرآن وزیر ارشاد، علی‌اکبر کریمی و سیدمهدی مقدسی نمایندگان مردم در خانه ملت، حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف، میرجلیلی معاون توسعه و پشتیبانی سازمان اوقاف برگزار شد. تجلیل از نفرات اول تا پنجم رشته‌های اذان و دعاخوانی بخش اول مراسم تجلیل بود. پخش کلیپ، تجلیل از خانواده شهیدان عباس و علیرضا عزیزی و شهید حمیدرضا ضیغمی بخش دیگر برنامه بود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha