گزارش ایکنا از پنجمین روز برگزاری مسابقات/عدم رضایت از روند برگزاری مسابقات استانی و شهرستانی
کد خبر: 3753387
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

گزارش ایکنا از پنجمین روز برگزاری مسابقات/عدم رضایت از روند برگزاری مسابقات استانی و شهرستانی

گروه فعالیت‌های قرآنی - پنجمین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی و شهرستان اراک به رقابت‌های رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق اختصاص داشت.

گزارش ایکنا از پنجمین روز برگزاری مسابقات/عدم رضایت از روند برگزاری مسابقات استانی و شهرستانی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مسابقات سراسری قرآن در پنجمین روز خود به حساس‌ترین روزها یا حتی دقایق نزدیک رسید. روزهای سخت و پر استرس که حافظان برتر و قاریان ممتاز را مشخص می‌کند.
یکی از هیجان‌انگیزترین روزهای برگزاری مسابقات سراسری قرآن اراک از صبح دیروز، 14 مهر آغاز شد. در نوبت صبح، به ترتیب محمد‌علی شریعتی از قم، رضا گلشاهی از خراسان رضوی، محمود نوروزی از تهران، سعید‌ علی اکبری از قزوین، مجتبی علیرضالو از تهران، ابوذر کرمی از مرکزی، علیرضا سامری از خوزستان و محمد جواد دلفانی از تهران تلاوت کردند.
پس از اقامه نماز ظهر و عصر و استراحت، مسابقات رشته قرائت تحقیق رأس ساعت 15 با تلاوت 5 دقیقه‌ای مهدی شجاعی از خراسان رضوی آغاز شد.
در ادامه مختار دهقان از خراسان رضوی قرائت ۲۰ دقیقهای، کاظم آذرپیرا از خوزستان قرائت ۵ دقیقهای، امین عبدی از کرمانشاه قرائت ۲۰ دقیقهای، مجتبی محمدبیگی از تهران قرائت ۵ دقیقهای، مجید فقیه از اصفهان قرائت ۲۰ دقیقهای، علی خشنود از تهران قرائت ۵ دقیقهای، محسن قاسمی از تهران قرائت ۲۰ دقیقهای، هادی اسفندیانی از خراسان رضوی قرائت ۵ دقیقهای، سید جاسم موسوی از خوزستان قرائت ۲۰ دقیقهای، مهدی غلامنژاد از تهران قرائت ۵ دقیقهای، حسین پورکویر از خراسان رضوی قرائت ۲۰ دقیقهای، امید حسینینژاد از خراسان رضوی قرائت ۵ دقیقهای، حبیب صداقت از تهران قرائت ۲۰ دقیقهای، سید حمیدرضا مقدسی از قم قرائت ۵ دقیقهای و هادی موحد امین از تهران قرائت ۲۰ دقیقهای خود را ارائه دادند.
رقابت 7 فینالیست دیگر رشته حفظ کل امروز صبح ادامه دارد. قاریان نیز بالعکس روز قبل تلاوت خواهند داشت. رقابت قاریان امروز بسیار حساس‌تر است چراکه سرنوشت قاری ممتاز را مشخص می‌کند.
ادامه دور اول پس از اقامه نماز مغرب و عشاء توسط هادی اسفندیانی آغاز شد. مسابقات قرائت تحقیق با تلاوت 20 دقیقه‌ای هادی موحد امین از تهران به پایان رسید.
هر روز شاهد شرکت علاقمندان شهرستانی در مسابقات هستیم، اما گویا از طرف مردم اراک علی‌رغم تبلیغات شهری و پخش تیزرهای مختلف از صدا و سیما رغبتی برای حضور نمی‌بینیم. عدم توجه مردم اراک در قالب گزارش میدانی منتشر می‌شود.
همانطور که رقابت رشته‌های حفظ کل و قرائت از حساسیت بیشتری نسبت به رشته‌های دیگر برخوردار است این حساسیت بین عوامل خبری نیز مشهود است آنان نیز لحظه به لحظه اخبار را منتشر می‌کنند تا جامعه هدف از چند و چون مسابقات مطلع شوند.
بارانی بودن هوا این نعمت خدادادی علاوه بر خوشحالی برای عوامل اجرایی دردسرهایی داشت، سقف برخی از غرفه‌ها سوراخ بود که آب داخل آنان نفوذ می‌کرد. طوفان هم برخی از اسپیس‌ها را با مشکل مواجه کرد که جدی نبود.
دیروز در حواشی مسابقات قرآن سومین نشست تخصصی رئیس اداه قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با رؤسای ادارات قرآنی استان ها تشکیل شد، حجت‌الاسلام حسینی در این نشست گفت: ایران پیرترین مسابقات را برگزار میکند. معمولا شرایط سنی در برخی کشورها حداکثر ۳۰ سال است. چهل و یک سال است مسابقات قرآن را در مراحل شهرستانی و استانی برگزار میکنیم اما از روند برگزاری رضایت نداریم. شرایط برای برونسپاری و پرهیز از تصدیگری آماده است. مدلها و ضوابط برونسپاری باید مرور شود. امروز اوقاف هیچ راهی جز برونسپاری ندارد. اگر قصد داریم در حوزه اوقافی به بهرهوری برسیم باید برونسپاری داشته باشیم.
در ادامه این نشست مسیب‌زاده، مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: مشارکت اوقاف و آموزش و پرورش به واسطه ارتقای راندمان کاری است. در آزمون تفسیر ۵۴۰ هزار کارمند نیز ثبتنام کردند که از این تعداد ۴۵۰ هزار فرهنگی و آموزش و پرورشی بودند. به سادگی نباید از آموزش و پرورش عبور کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha