نزدیکی فاصله اسکان و محل برگزاری؛ امتیاز مهم این دوره مسابقات قرآن/ همه ‌همتشان را به کار گرفتند
کد خبر: 3754601
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

نزدیکی فاصله اسکان و محل برگزاری؛ امتیاز مهم این دوره مسابقات قرآن/ همه ‌همتشان را به کار گرفتند

گروه فعالیت‌های قرآنی - ناظر هیئت داوران رشته اذان مسابقات سراسری قرآن اراک با اشاره به اینکه همه عوامل اجرایی از جمله خبرنگاران قرآنی همه تلاش می‌کنند که دعوت الی‌الله کنند، گفت: دعوت الی‌الله تمسک به راه پیغمبر(ص) است، همان راهی که همه فعالان قرآنی در پیش گرفتند.

تلاش خبرنگاران قرآنی، دعوت الی‌الله است

مرتضی مختاری، ناظر هیئت داوران رشته اذان مسابقات سراسری قرآن اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: هر استانی که بتواند مقدمات برگزاری مسابقاتی را فراهم کند باید وارد عرصه شود. برگزاری مسابقات برکات فراوانی دارد که در سال‌های آینده آشکار می‌شود.
وی تصریح کرد: استان مرکزی با توجه به اقدامات و هم‌فکری انجام شده و همدلی و وفاق، مسابقاتی در شأن قرآن و متسابقان قرآنی برگزار کرده است. از روز اول تاکنون ارزیابی مثبت است و بین هیئت داوران هم‌ صحبت از میزبانی خوب استان است.
مختاری اضافه کرد: تیم داوری در همه رشته‌ها از جمله اذان بسیار خوب بود. بیش از 90 درصد داوران بین‌المللی هستند. نزدیک بودن فاصله اسکان و محل برگزاری مسابقات از امتیازهای مهم برگزاری مسابقات است که مورد توجه متسابقان و داوران قرار گرفت.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم، بیان کرد: حضور مردم در مسابقات بر شکوه آن می‌افزاید. شرکت نوجوانان و جوانان قرآنی باعث می‌شود تا راه خود را پیدا و زمینه رشد را تقویت کنند.
مختاری اظهار کرد: سطح متسابقان با توجه به اینکه مرحله مقدماتی رشته‌ها در قم برگزار شده و فینالیست‌ها به اراک آمدند، قطعاً بالاست. منتها ارزیابی هیئت داوران در رشته اذان بیشتر بود که این امر ناشی از استرس حاکم بر مسابقات است. خیلی از این دوستان در محافل بسیار خوب تلاوت می‌کنند، اما وقتی نام مسابقات بر آن گذاشته می‌شود، فشارها هم افزایش پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: مهم‌تر از همه این است که از چهره‌های جوان، معنوی و پر‌انرژی جوانان روحیه می‌گیرم. آنان جوانانی کم‌توقع و دارای حُسن‌خلق هستند و در نگاه کلی از وضعیت خوبی برخوردارند.
چهره برتر قرآنی کشور در پایان به آیه 33 سوره فصلت اشاره کرد و افزود: همه عوامل اجرایی از جمله خبرنگاران قرآنی همه تلاش می‌کنند که دعوت الی‌الله کنند. دعوت الی‌الله تمسک به راه پیغمبر(ص) است، همان راهی که همه فعالان قرآنی در پیش گرفتند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha